Re: Kurzajki...Prosze o pomoc!

From: "Andrzej Glowacki" <f...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Kurzajki...Prosze o pomoc!
Date: Sun, 12 Jan 2003 11:38:05 +0100
Sender: f...@p...onet.pl@pc72.bydgoszcz.sdi.tpnet.pl

> Edyta & Roly wrote:
>
> W ostatnich kilku dniach nawiazalam kontakt z kobieta, ktora zajmuje
> sie wschodnia medycyna od dwudzistu paru lat. Jesetem bardzo ciekawa
> co z tego wyniknie! A jak na razie stosuje miksturke, ktora dostalam
> od znajomej. O ile sie nie myle zawiera ona spirytus i kit pszczeli
> (i moze cos jeszcze). Napisze o rezultatach jesli jakie kolwiek beda.
> Musze przyznac, ze jesem przekonana, ze corka dostala to swinstwo ode
> mine. Z tym, ze nie zdawalam sobie sparawy z tego co mam poniewaz gdy
> [...]

Nasze zdrowie zależy przede wszystkim od sprawności naszego układu
odpornościowego. Gdy on mocno szwankuje, jak to ma miejsce na przykład w
przypadku AIDS, żadne leki nie są w stanie utrzymać nas przy życiu.
Natomiast gdy jest sprawny, to czasami dochodzi nawet do cudów, czyli do tak
zwanego niewytłumaczalnego cofnięcia się poważnych zmian nowotworowych.
Podczas wielkich epidemii, większość ludzi po zetknięciu się z
drobnoustrojami umierała. Byli jednak i tacy, którzy nawet pomagając chorym
opierali się chorobie. Ich życie właśnie ratował, ich dziwnie sprawny układ
odpornościowy.

Niektóre drobnoustroje po wniknięciu do naszego ciała, bądź nawet nasze
własne zmutowane i niebezpieczne dla nas komórki, potrafią ukryć się za
swego rodzaju otoczką i w ten sposób uniknąć konfrontacji z naszymi
komórkami odpornościowymi. Wtedy zadrapanie, o którym piszesz jest dla nich
"wyrokiem śmierci". Nasz układ odpornościowy to fascynujący temat. Jeżeli
interesuje Cię on bliżej, to odsyłam do dwóch książek, których tytuły
podałem w wątku "układ odpornościowy".

Wzmacnianie układu odpornościowego, jest sprawą złożoną. Trudno tutaj o
cudowny środek. Właściwie to on istnieje i jest nas tak blisko, że nie
zdajemy sobie z tego sprawy. Chodzi mi mianowicie, z jednej strony o zdrowy
tryb życia, a drugiej o eliminację czynników szkodliwych. Mówiąc konkretniej
chodzi o zdrowe odżywianie, odpowiedni odpoczynek, ruch na świeżym
powietrzu, rozsądny kontakt z promieniami słonecznymi, hartowanie, itd.

Pozdrawiam, andrzej