Re: Laserowa korekcja wzroku

Data: 2003-02-09 17:38:46
Temat: Re: Laserowa korekcja wzroku
Od: "casus" <c...@g...pl>

> Nie brałeś pod uwage może zabiegu fakoemulsyfikacji soczewki z implantacją
> odpowiedniej mocy soczewki wewnątrz-gałkowej.
> Wykonują taki zabieg we wrocławiu nie wiem na ile ta metoda jest
bezpieczna
> ale podobnie wykonują zabiegi zaćmy

Pytanie jest zasadnicze - czy nalezy poddac sie zabiegowi operacyjnemu na
otwartym oku tylko i wylacznie dla celow nienoszenia okularow??? I druga
rzecz - po zabiegu usuniecia soczewki zanika akomodacja - a wiec zawsze do
czytania wtedy nalezy ubierac okulary +3,0 sph. Jest sens?

Ja jako specjalista chorob oczu nie poddalbym sie temu zabiegowi - wole
nosic okulary, kontakty czy zrobic sobie laserowa korekte niz usunac
przejrzysta, najbardziej prawidlowa soczewke ze zdrowego oka. I za kare
ubierac okulary do czytania, miec problemy z zaostrzaniem do blizy....
Nalezaloby sie 100x zastanowic, czy podejmowac ryzyko takiego zabiegu i co
sie chce osiagnac.

Taki zabieg ma sens, jezeli ma sie wade minus 15, i wiecej, albo lekko
metniejace juz soczewki.
Oczywiscie metoda jest sama w sobie dobra i sie ja stosuje nie tylko we
Wroclawiu, ale rowniez i w Warszawie i generalnie jest juz praktycznie
zabiegiem rutynowym.

pozdrawiam

casus