Re: Lepienie pieroga

From: Ikselka <i...@g...pl>
Subject: Re: Lepienie pieroga
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Date: Wed, 24 Apr 2013 19:34:58 +0200

Dnia Wed, 24 Apr 2013 01:33:46 -0700 (PDT), czeremcha napisał(a):

> Ładne, "nabite" pierogi wychodzą nie z kółek, a z owali. Gdyby zmierzyć centymetrem
parametry takiego pełnego pieroga - okazałoby się, że to pierogowy placuszek ma taki
właśnie kształt. Kółka wycinane szklanką rozciągałam w palcach, teraz wałkuję z kulek
i owale wychodzą chcąc - nie chcąc.

Ja robię pierogi z kółek, a samą technologię napełniania mam taką, że
podczas "składania" kółka z nadzieniem na pół w celu zlepienia brzegów,
samo nadzienie rozpycha środek kółka, a ja naciagam lekko brzegi na srodku
i w sumie automatycznie robi się owal.
Wazna jest też oczywiście ilość oraz konsystencja nadzienia, bo jesli jest
go mało albo jest zbyt mokre (znaczy ciapowate), no to raczej trudno będzie
zachować trwale formę "nabitą" - w gotowaniu takie pierogi siłą rzeczy się
"ścienkosiają" :-)
--
XL