Re: Mąka na pizz

Data: 2004-06-18 07:29:52
Temat: Re: Mąka na pizz
Od: "Kasia L." <l...@p...onet.pl>

Użytkownik "Magdalena Fabrykowska-Młotek" <m...@k...foobar.pl> napisał w
wiadomości news:pan.2004.06.17.20.29.35.202475@kufel.foobar.pl.
..
> Całkiem przypadkowo kupiłam mąkę na pizzę. Oryginalną włoską jak
> wynika z opakowania. Ponoć jest to mąka pszenna typ "0", opakowanie 1
> kg, firma "molini Pizzutti". Używał ktoś już? Z tyłu jest nawet
> przepis na pizzę, niestety ja zupełnie po włosku się nie wyznaję :(
>
> PS Jadę do Włoch na tydzień. Co warto zakupić z lokalnych produktów
> (poza winem Marsala i parmezanem)?
>
> ---
> Magdalena Fabrykowska Młotek
> Obecnie czytane: "Pandora's star", "Achaja", "Chindi", "Absolution Gap"
=====================
Witam grupe po dluuugiej nieobecnosci:)))

Ja uzywalam typ 00, bardzo biala i bardzo drobna. Drozdzowka i biszkopt
rosly wspaniale. Przepis, jesli Ci sie chce to wklep, przetlumacze albo
sluze wlasnym sprawdzonym:))
A w jaki region Wloch jedziesz?
Jesli bedziesz wybierac Marsale to kup Vecchioflorio, z serow jeszcze warto
pecorino, grana padano lub grana trentino, z innych produktow: orzeszki
piniowe, peperoncino, ryz Carnaroli i Vialone Nano (ten na risotto typu
weneckiego czyli bardziej plynne) sol morska, panforte (piernik sienenski),
make na polente (jesli lubisz), biszkopty savoiardi lub pavesini
(niezastapione do tiramisu), sardele bo tansz niz u nas, pomidory suszone,
oliwa nie filtrowana, ocet balsamiczny ale nie z supermarketu tylko ze
sklepiku z produktami regionalnymi, drobni producenci robia bardzo zacne
octy (oczywiscie mozesz sobie kupic ten oryginalny, tradizionale ale cena
jest kosmiczna, sprawdz sobie dla samej ciekawosci:))). Tyle pamietam na
szybko. O winach nie pisze bo to caly osobny rozdzial. A, i jeszcze bym
dodala speck i coppe- ichnie wedliny o bardziej zdecydowanym smaku niz
szynka parmenska czy z San Daniele.
Oczywiscie kazdy region ma jeszcze swoje specyficzne przysmaki.
Milych wakacji:)))

Bettina