Mięso puchnie

131. Data: 2018-09-17 20:41:51

Temat: Re: Mięso puchnie
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jajko też mózgu nie ma.

Ani nóg, żeby uciec.

--
XL

133. Data: 2018-09-17 20:45:15

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jivanmukta <j...@p...onet.pl> wrote:

> Kury są trzymane w ciasnych kurnikach, dlatego jedzenie jajek też jest
> obciążone złą karmą.

Karma też ma znaczenie - ja kupuję jajka od kur karmionych DOBRĄ karmą ?

--
XL

132. Data: 2018-09-17 20:45:15

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jivanmukta <j...@p...onet.pl> wrote:

> Kury są trzymane w ciasnych kurnikach, dlatego jedzenie jajek też jest
> obciążone złą karmą.

Kupuj jajka od kur wiejskich i z hodowli na otwartym wybiegu.

--
XL

134. Data: 2018-09-18 01:46:04

Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A jeśli kurnik ma przestronny, żadnych zmartwień, a do tego
> jeszcze dobrą karmę?

Widziałam kiedyś reportaż z Ameryki jakie to maja fermy kurze, co one
jedzą i gdzie siedzą.
Siedziały na jakichś metalowych kratkach w klatkach. Było tego sporo
pięter. Odchody kur spadały z góry i to było pożywienie kur z niższych
kondygnacji. Taka pomysłowość i praktyczność Ameryki napawała mnie
obrzydzeniem i jakiś czas nie mogłam na jajka spojrzeć. Nie wiem jak to
jest z naszymi kurami, ale jajka nie mają w ogóle smaku i zapachu
prawdziwych jajek.

--
animka

135. Data: 2018-09-18 10:58:25

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Animka pisze:

> [...]
> Było tego sporo pięter. Odchody kur spadały z góry
> i to było pożywienie kur z niższych kondygnacji.

Te na pewno nie mają dobrej karmy.

--
Jarek

136. Data: 2018-09-18 14:14:23

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 14.07.2018 o 21:25, Animka pisze:

> [...]
> bazarku kupilam truskawki niby prosto z plantacji. Wyglądały
> rzeczywiście bardzo ładnie, ale w domu doszłam do wniosku, że były
> spryskane specjalnym sprayem dla ładnego wyglądu. Smak to już zglinizna.
> Kupiłam sól. Nie słona. Sole jedzenie i solę, a rezultatu żadnego,
> natomiast brzuch puchnie. Sody to nie przypominało, więc mogła to być
> sól do moczenia nóg (chociaz tej nigdy nie próbowałam). Na drugi dzień
> kupiłam sól gdzie indziej i w innym opakowaniu.
>  I tak to  by można było pisać i pisać bez końca. Na wszystkim nas

Że tak się wtrącę - od jakiegoś czasu sklepy oferują sprzedaż z dowozem.
Wcale nie wychodzi dużo drożej, dopłaca się kilka złotych za dowóz, tyle
co na bilet tramwajowy/autobusowy wystarczy, czy benzynę do samochodu.
Korzystałam przez prawie rok, bo nie chciałam ciągać po marketach
niemowlaka. Czego nie udało mi się kupić w zasięgu spaceru, zamawiałam
przez internet. Fakt, akurat wędlin nie musiałam, bo jako tako dawały
radę okoliczne sklepy. A co do wędlin - jeśli potrzebujesz wędliny w
niewielkich ilościach, a masz gdzieś w zasięgu lidla, to polecam ich
wędliny z serii "pure". Są całkiem niezłe.

Ewa

137. Data: 2018-09-18 14:51:50

Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Te na pewno nie mają dobrej karmy.

Dobrze, że Polska nie potrzebuje sprowadzać od nich tych jajek :-)

--
animka

138. Data: 2018-09-18 15:14:16

Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-09-18 o 14:14, FEniks pisze:

> [...]
> Korzystałam przez prawie rok, bo nie chciałam ciągać po marketach
> niemowlaka. Czego nie udało mi się kupić w zasięgu spaceru, zamawiałam

Wiesz, często o tym myślałam, żeby zamówić przez internet i nie targać
ciężarów, bo nawet wózkiem ciężko. Szczególnie ciężko jest wstawić taki
ciężar do autobusu, a potem przy wysiadce -znieść. Obawiałam się
wysokich kosztów za transport. Raz sprawdzałam gdzieś tam ile wyjdzie z
dowózką i zobaczyłam, że jednak sporo drożej i nieopłacały mi się takie
zakupy. Przy okazji zrobię zamówienie w Lidlu czy Auchanie i w razie
czego wycofam zamówienie.
Jest jeszcze problem w tym, że w sklepie jest większy wybór towaru niż
to co oferują z dowozem.

> [...]
> niewielkich ilościach, a masz gdzieś w zasięgu lidla, to polecam ich
> wędliny z serii "pure". Są całkiem niezłe.

Lidla mam daleko, więc raczej tam nie zaglądam. Blisko (i tak trzeba
dojechać, albo dojść spory kawałek) mam Auchan'na i Carrefour'a oraz
sklepy osiedlowe.

--
animka

139. Data: 2018-09-18 15:28:10

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 18.09.2018 o 15:14, Animka pisze:

> [...]
> wysokich kosztów za transport. Raz sprawdzałam gdzieś tam ile wyjdzie
> z dowózką i zobaczyłam, że jednak sporo drożej i nieopłacały mi się

W zależności od dnia dowóz kosztuje od mniej więcej 8 do 10zł. Tyle co 2
bilety autobusowe we Wrocławiu czy 2 litry benzyny, pewnie w Warszawie
macie podobne ceny.

> Przy okazji zrobię zamówienie w Lidlu czy Auchanie i w razie czego
> wycofam zamówienie.
> Jest jeszcze problem w tym, że w sklepie jest większy wybór towaru niż
> to co oferują z dowozem.

Może trochę większy jest w sklepie na samie, ale nie aż tak bardzo. Coś
za coś. Jeśli o mnie chodzi, to czasem im większy wybór, tym większy
problem.

Ewa

140. Data: 2018-09-18 15:42:47

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Animka pisze:

> Dobrze, że Polska nie potrzebuje sprowadzać od nich tych jajek :-)

Kiedyś potrzebowała sprowadzać karmę, inaczej widać nie potrafiła.
Aż prezydent Reagan powiedział: dość. Wtedy u nas jeden rzecznik
oświadczył, że to atak na polskie kury. Dzisiaj od nas jeden tam
poleciał (ciągle zapominam imienia) -- nie wiem, czy dla jaj, czy
są jakieś inne powody.

--
Jarek

sliwki - biały osad