Mięso puchnie

51. Data: 2017-09-23 20:20:31

Temat: Re: Mięso puchnie
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

samya <s...@p...onet.pl> wrote:

> Olej lniany do smazenia ???
> Przeciez to trucizna, ze o smaku nie wspomne.

Co??? To bardzo zdrowy i dobry olej.
Tylko taki powinnismy spożywać oprócz rzepakowego.

> Olej lniany nawet w lodowce sie szybko utlenia i czasem juz po miesiacu
> sie nie nadaje do spozycia. Mozna go uzywac wylacznie na zimno.

To nie kupuj litrami, lecz na bieżąco.

--
XL

52. Data: 2017-09-23 21:05:21

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarosław Sokołowski

> Tłuszcze roślinne były kiedyś całkiem obce nadwiślańskiej kuchni.

LOL
"Do roślin przemysłowych uprawianych przez dawnych Słowian należy zaliczyć
przede wszystkim cenne włókna, służące do wyrobu tkanin i powrozów
pozyskiwane z lnu zwyczajnego i konopi siewnych. O popularności lnu we
wczesnym średniowieczu na ziemiach polskich świadczyć mogą odkrycia z
Biskupina natomiast konopie, znane już przez Scytów, były wykorzystywane do
obrzędów religijnych i pogrzebowych z uwagi na swe niezwykłe właściwości.
Uprawę konopi we wczesnym średniowieczu potwierdzają również ruskie źródła
pisane oraz znaleziska archeologiczne datowane na początek XI wieku z
Gniezna. Olej z maku, lnu i konopi wytłaczano początkowo w drewnianych
stępach a później w specjalnych prasach."

http://www.smakizpolski.com.pl/kuchnia-dawnych-slowi
an-surowce-produkty-spozywcze-sposob-ich-pozyskiwani
a-ogrodnictwo/

Nie. Wolno schnie.

--
XL

53. Data: 2017-09-23 22:39:45

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .09.2017 o 21:05 XL <i...@g...pl> pisze:

(...)

> Nie. Wolno schnie.

Co w niektórych sytuacjach jest zaletą.
Poczytaj o podstawowej zasadzie "tłuste na chude" w malarstwie olejnym.

--
Trefniś

54. Data: 2017-09-23 22:54:07

Od: samya <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 23.09.2017 o 20:20, XL pisze:

> Co??? To bardzo zdrowy i dobry olej.
> Tylko taki powinnismy spożywać oprócz rzepakowego.

Owszem, pod warunkiem, ze na zimno.
Trzymany w temp. pokojowej po paru dniach jelczeje, a podgrzany staje
sie po prostu szkodliwy.

> To nie kupuj litrami, lecz na bieżąco.

Jak zwykle doskonala rada, ale poszlam dalej. Nie kupuje go wcale. Juz.
Wole bardziej stabilne formy zdrowych tluszczow.

55. Data: 2017-09-23 22:55:55

Od: samya <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> trzeba było zastąpić. Pogląd, że wigilijnego karpia koniecznie
> trzeba na lnianym oleju, zachował się do dzisiaj. Tymczasem olej

A to tez zalezy czego :)

@

56. Data: 2017-09-23 23:08:14

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

samya pisze:

> A to tez zalezy czego :)

Martwą naturę można na przykład.

Jarek

--
Nie ogryźli kości nie dopili wina
Resztek jedzenia szuka pies pod stołem

57. Data: 2017-09-24 12:21:33

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> wrote:
> W dniu .09.2017 o 21:05 XL <i...@g...pl> pisze:
>
> (...)

> Co w niektórych sytuacjach jest zaletą.

W BARDZO "niektórych".

> Poczytaj o podstawowej zasadzie "tłuste na chude" w malarstwie olejnym.

LOL
Wszyscy jesteśmy Rembrandtami!

--
XL

58. Data: 2017-09-24 12:22:49

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Martwą naturę można na przykład.

Kilka namalowałam - a Ty?
LOL

--
XL

59. Data: 2017-09-24 12:29:54

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .09.2017 o 12:21 XL <i...@g...pl> pisze:

> W BARDZO "niektórych".

Nie krzycz tylko dlatego, że nie masz racji!

> LOL
> Wszyscy jesteśmy Rembrandtami!

Wystarczy świadomie podziwiać mistrzów.
I nie być kompulsywnie beznadziejną Ikselką.

Nota bene jego też pewnie pouczyłabyś z sukcesem, jak malować!
Absolutnie nie olejem lnianym, bo się nie nadaje :)

--
Trefniś

60. Data: 2017-09-24 12:31:31

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .09.2017 o 12:22 XL <i...@g...pl> pisze:

> Kilka namalowałam - a Ty?
> LOL

Zarzuć zdjęcia tam, gdzie twój robot Philipsa :)
Chętnie obejrzymy!

--
Trefniś

sliwki - biały osad