Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.uni-
stuttgart.de!news.belwue.de!news.osn.de!diablo2.news.osn.de!ecngs!feeder.ecngs.
de!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.
news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-f
or-mail
From: Ikselka <i...@g...pl>
Subject: Re: Mleczny falsyfikat.
Newsgroups: pl.rec.kuchnia,pl.soc.dzieci
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Reply-To: i...@g...pl
References: <j9jxmr0lwgdm.qibkta4ju5r3$.dlg@40tude.net> <j50ir2$dlt$1@news.onet.pl>
<5iuedx82zxwi.ptlievib17j8$.dlg@40tude.net>
<j530hd$ltj$5@node2.news.atman.pl>
<1ohof8yst2ap8$.zslwegtu3wrd.dlg@40tude.net>
<j531pt$ltj$9@node2.news.atman.pl>
Date: Sat, 17 Sep 2011 23:11:17 +0200
Message-ID: <1h7eqqtsknc9m$.r7r34zwwagvx$.dlg@40tude.net>
Lines: 51
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 79.185.201.32
X-Trace: 1316293901 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2459 79.185.201.32:49214
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.kuchnia:337971 pl.soc.dzieci:587388
Ukryj nagłówki
Dnia Sat, 17 Sep 2011 23:00:41 +0200, Paulinka napisał(a):
> Ikselka pisze:
>> Niekoniecznie.
>> Raz w supermarkecie wzięłam do ręki masło u/znanego producenta, które
>> czasem kupuję i już dobrze znam. Cena też ta sama, co poprzednio.
>> Po wzięciu kostki do ręki poczułam jej dziwną płaskość. To mnie
>> zastanowiło, bo kiedy masło leżało na półce, wyglądało jak zwykle - wymiary
>> widoczne dla klienta się nie zmieniły. Spojrzałam na oznaczenie masy i
>> zobaczyłam tam 175g zamiast poprzednio kupowanych w tej cenie 200!
>>
>> Podwyżka ceny zatajona przed mało uważnym klientem.
>> Jak to nazwać? - ja nazywam to oszustwem. A Ty?
>
> Też, ale...
> Ja się nauczyłam, że to co nam się wydaje oczywiste w przypadku żywności
> w cale takie nie jest. Gramatura margaryny i milion innych rzeczy. To my
> się czujemy oszukane, bo wiemy o co chodzi, a milion innych konsumentów
> nie wie. I nic tak naprawdę nie traci.
Jak to nic? - tracą pieniądze, które wydali w DOBREJ intencji zapłaty za
prawdziwe mleko oraz za masło o wadze 200 g a nie 175! Tymczasem ich DOBRA
intencja spotyka się ze ZŁĄ intencją producenta, celowym działaniem na ich
szkodę.
> A na tym zarabiają producenci, na
> niewiedzy konsumentów.
I to jest uczciwe?
>
>> Ogarnęła mnie taka wściekłość, że miałam ochotę prasnąć tym masłem o
>> ziemię. Oczywiście odłożyłam jednak masełko tak jak było, zwracając przy
>> okazji uwagę starszej pani także zainteresowanej tym masłem, zeby go nie
>> kupowała.
>> Ja i ona już NIGDY nie kupimy tej marki masła.
>
> Ja się na wielu produktach rozczarowałam. Ostatnio mi ojciec kupił w
> Carrefourze schab z niemieckiej świnki, wyrzuciłam 2 kg mięsa. Nie wiem,
> czym było karmione, ale szok gastronomiczny.
To akurat sprawa JAKOŚCI, a nie oczywistych machlojek cenowych producenta
polegających na manipulacji masą lub składem w sposób niezauważalny dla
klienta. Byc moze to mięso było w supermarkecie poddane "odświeżeniu" -
słyszy sie o takich praktykach, dlatego nie kupuję mięsa w supermarketach.
Ale możliwe, że to producent oszukiwał - karmiąc świnie paskudztwem.
Tak czy inaczej oszustwo też.
--
XL
|