Strona główna Grupy pl.sci.medycyna Nadciśnienie pewnie raz kolejny ;) pisane lekko na wesoło ... Re: Nadciśnienie pewnie raz kolejny ;) pisane lekko na wesoło ..

Re: Nadciśnienie pewnie raz kolejny ;) pisane lekko na wesoło ..

From: "Maja" <e...@N...gazeta.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Nadciśnienie pewnie raz kolejny ;) pisane lekko na wesoło ..
Date: Thu, 26 Apr 2007 22:42:38 +0000 (UTC)

Radek <p...@...polsce> napisał(a):

> Żubrówka powyżej 500 ml i ciśnienie 155/86/125
>
> Czy puls ma duże znaczenie ? no bo 75 a 125 to jakieś 50 różnicy
> które wpłynęło na obniżenie mojego ciśnienia prawie od granic normy.

Szybsze tętno nie obniża ciśnienia.
Natomiast rozszerzenie naczyń po alkoholu może ciśnienie nieco obniżyć.
Poza tym alkohol raczej przyspiesza tętno. Napisałam w poprzednim poscie.

> Poza poprzednimi pytankami to jeszcze tylko dwa:
>
> Czy ciśnienie krwi może mieć bezpośredni wpływ na uczucie senności
> i ogólnego zmęczenia?

Tak. Niskie ciśnienie może powodować senność i uczucie zmęczenia.

> i czy za niskie ciśnienie to też ważny problem (moja dziewczyna ma
> średnio 100/65) ?

Widocznie "ten typ tak ma" :)
Też mam takie niskie, i rano ciężko się "uruchamiam". Jeśli baaardzo Jej to
przeszkadza (słabnie, bardzo źle się czuje, ma silne zawroty i bóle głowy lub
problemy z sercem), to można udać się do lekarza (internisty lub kardiologa).
Ale generalnie ciśnienie 100/65 to prawidłowe ciśnienie.

Pozdrawiam,
Maja