Re: Największa kulinarna...

From: Ikselka <i...@g...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Największa kulinarna...
Date: Wed, 1 Apr 2009 15:13:55 +0200

Dnia Wed, 1 Apr 2009 04:44:54 +0200, Panslavista napisał(a):

> Miałem około 12 lat matka wyjechała na jeden dzień (dzisiaj wzięli by ją
> pod sąd), a ja najstarszy z kilkoma maluchami. Upiekłem wtedy kaczkę na
> obiad i piernik na deser. I ten piernik to była moja pierwsza (i ostatnia
> wpadka), wyglądał i pachniał fantastycznie, ale po rozkrojeniu w grubej
> skorupie (smakowała wspaniale) ukazała się płynna masa piernikowa.
> Zasiliła muszlę. Nie wiedziałem jak mocno nagrzany musi być piekarnik
> (gazowy, bez termometru) i jak długo piernik ma się piec...

No ale przynajmniej zostało w rodzinie ;-PPP
A ja raz zaprosiłam gości - w pewnym ciekawym sensie waznych dla mnie i
niecodziennych. No i przyrządziłam na obiad mięso, mój numer popisowy,
pieczoną szynkę. Natarłam ją przyprawami, nasoliłam jak zawsze - marynowała
się tak w lodówce całą noc przed pieczeniem. Przepis wypróbowany
wielokrotnie, po prostu "z zamkniętymi oczami", jak to się mówi.
No i cóż - zjeść się tego nie dało, tak było słone. Goście dzielnie zjedli,
no ale kompromitacja. I co się okazało w toku mojego "dochodzenia" post
factum? - otóż pierwszy raz kupiłam wtedy w Makro mięso od szynki vacuum,
piękną porcję. Wiedziona przeczuciem, wyciągnąwszy opakowanie z kosza,
doczytałam się z ledwością pewnej uwagi, która była wydrukowana
litereczkami wielkości ziaren maku, dodatkowo przywalona jakimś-czymś
naklejonym, a brzmiała ona: "mięso zostało wstępnie nasolone". Oj, musiało
być baaaaardzo wstępnie nasolone, a ja je jeszcze dosoliłam :-DDD