Niedaleko pada jabłko terroru od drzewa idealizmu.

231. Data: 2010-03-11 22:35:46

Temat: Re: Niedaleko pada jabłko terroru od drzewa idealizmu.
Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ależ mylisz się i to bardzo.

Nie tylko swobodnie jestem w stanie to sobie uświadamiać w odniesieniu
do mojego związku, ale jestem w stanie również identyfikować taki "czynnik"
w relacjach w związkach innych.

W szczególności w twoim tego nie widać...
co nie znaczy, że miłość nie jest czymś co was łączy nieświadomie,
jednostronnie lub wzajemnie.

--
CB

Użytkownik "Ender" <e...@n...net> napisał w wiadomości

[...]
ponieważ faktycznie udowodnić tego nikomu już nie zdołasz,
nawet sobie ;-)

232. Data: 2010-03-11 22:36:20

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 11 Mar 2010 22:46:54 +0100, Chiron napisał(a):

> Zgoda. Wybrałaś dobrze, idąc tam.

Przeważnie udaje mi się dobrze wybierać. Po postu myślę nad swoimi
wyborami.

> Jednak nie wiesz, co by było, gdybyś
> wybrała inaczej- i się nie dowiesz. Kto wie- może poszła byś np do
> psychoterapeuty- dobrego, który by przepracował to z Tobą?

A poszłam do złego?
:-)

> Przepracował z
> Tobą- ale nie zrobił za Ciebie, bo to awykonalne. Nieprawdą jest więc, że to
> ten ksiądz to zrobił. Owszem- pomógł, pokazał drogę- ale zrobiłaś Ty. Czy
> gdyby nie trafił z pomocą- obarczyła byś go winą za to?

Nawet nie spodziewałam się, że spotkam tam kogoś takiego. Tzn ze w ksiedzu
nagle ku swemu zaskoczeniu zobaczyłam psychoterapeutę (miałam przeciez inne
doswiadczenia, jak większość), bo chciał i co najwazniejsze był
przygotowany do tego, więc umiał wnikliwie potraktować mój problem,
zagłębić się w jego mroczne meandry nie pływając po wierzchu za pomocą
wytartych słów i schematów kapłańskiego "fachu". Jak mogłabym go obarczyć
winą. Nie pokładałam w nim nadziei na tak spektakularne rozwiązanie,
chciałam tylko porozmawiać.

> Życzę Ci tego...ale nie wierzę. Wszystko trzeba podtrzymywać, praktykować.
> Dobry nastrój, Zrozumienie, Olśnienie- także. Pamiętasz Gurdżijewa? Czwarty
> poziom- o ile na nim jesteś (nie wiem- nie mogę ocenić na tak ani nie)- jest
> odwracalny, a razie braku pielęgnacji.

Nie wiem, o jakim czwartym poziomie mówisz, o metodach Gurdżijewa tylko
czytałam, obiło mi się o uszy o "czwartej drodze", w tym dosyć dobrze
pasowałabym do Człowieka nr 4, ale bardziej do "5", moze o tym mówisz:
"Człowiekiem nr 4 możemy stać się poznając siebie i pracy nad sobą nadając
priorytetowe znaczenie. Na tym etapie centra psychiczne zaczynają się
równoważyć. Coraz częściej dokonujemy świadomych wyborów i bierzemy za nie
odpowiedzialność. Wiedzę przekazuje nam człowiek nr 5, lecz przyswajamy
sobie z niej tyle, ile gotowi jesteśmy przyjąć. U.G. Krishnamurti zapytał
kiedyś swego guru - "Możesz dać mi oświecenie?" Mistrz odpowiedział -
"Mogę, ale czy ty będziesz mógł je przyjąć?" Gotowość i otwarcie na wiedzę
określa poziom naszego rozwoju. Jako człowiek "czwórka" zaczynamy uwalniać
się od subiektywizmu i poszukujemy wiedzy obiektywnej."

Ale nie, to nie takie warsztaty. To sa zwykłe warsztaty "dla każdego",
które wyjaśniają mi pare spraw i paru spraw praktycznie uczą.
Jeśli chodzi o Gurdżijewa, nie pasjonuje mnie on, niezbyt dobrze rozumiem,
o co tak dokladnie chodzi, podejrzewam że jego rozwazania są na granicy
jakiejść magii, to już wolę zagłębiac się w Sedlaka rozważania o człowieku
i jego ciele i umyśle, ich nieznanym nam wnętrzu oraz relacjach miedzy
nimi.
--

Ikselka.

233. Data: 2010-03-11 22:42:32

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

cbnet pisze:
> Ojej! Może jakoś źle to zabrzmiało...
>
> Owszem, w istocie na pewno jestem zauroczony Paulinką.
> Urocza kobieta.
> Powaga. ;)

I wyszło, że się łaszę i prowokuję komplementy ;)
Trzeba się nad sobą zastanowić. Poważnie.

--

Paulinka

234. Data: 2010-03-11 22:43:08

Od: medea <X...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Ender pisze:

> Dobra, co chcesz za to, żeby o mnie i moim otoczeniu już nie pisać?
> Nigdy.

Oho, przywiązałeś się już do swojego nicka. ;)

Ewa

235. Data: 2010-03-11 22:47:01

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ender pisze:

> Dlaczego mój związek oparty na rozsądku jest bardziej wartościowy od
> tych opartych na egoistycznym epatowaniu własnymi emocjami?

Własne emocje w postaci miłości do drugiej osoby są emocjami budującymi,
a nie destruktywnymi. Gdzie tu widzisz egoizm?

> To bardzo dobre pytanie.
> Ponieważ ja najpierw zanim wpychać komuś swoją informację co czuję,
> staram się wsłuchać i zrozumieć uczucia i potrzeby drugiej strony
> i optymalnie je zrealizować.
> A w zamian zrealizować swoje uczucia i oczekiwania.
> Choć wątpię żebyś to zrozumiała.

Rzeczywiście, ja nie robię nic na komendę.

--

Paulinka

236. Data: 2010-03-11 22:48:26

Od: medea <X...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Ender pisze:

> ponieważ faktycznie udowodnić tego nikomu już nie zdołasz,
> nawet sobie ;-)

Czy na tym polega Twój problem - że tego się nie da udowodnić? Komu
chciałbyś, czy komu i po co potrzeba to udowadniać?

Ewa

237. Data: 2010-03-11 22:53:41

Od: medea <X...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak pisze:

> Nie wiem, czy smyra, ale mnie urzekło:
> http://www.youtube.com/watch?v=Ab0BJc8cWTo

Fajne! ;)

Ewa

238. Data: 2010-03-11 22:58:11

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ender pisze:

> A wiesz chociaż co budują tak naprawdę?
> Potrafisz to nazwać?

Budują mnie. Całą. Czułabym się nieszczęśliwa, gdyby ktoś rozpatrywał
moje bycie przy sobie w kategorii wygody albo korzyści.
To jest dobre na moment, kiedy się wiedzie wygodne życie, wystarczy
jeden mały sprawdzian, żeby to zweryfikować.

I morda w kubeł etc. ;)

--

Paulinka

239. Data: 2010-03-11 22:58:19

Od: tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 11-marzec-10, medea wlazł między psychopatów i wykrakał:

ewa, ciebie też wspieramy, wspieramy!

--

z cyklu: Pytania Marianny.
- tata, a jak się zaczynał świat to była noc czy dzień?

240. Data: 2010-03-11 23:03:36

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z całym szacunkiem: nie masz pojęcia o czym tu próbujesz do mnie
rozmawiać.

Dlatego nie mogę się odnieść niestety merytorycznie.

... ale w zamian proponuję przepis na tradycyjne ciasto do pizzy:
Składniki:
- 2 szklanki mąki (TYP 550)
- ok.20 g drożdzy (swieże),
- szczypta cukru,
- szczypta soli,
- oliwa,
- ok.1/2 szklanki wody(ciepłej ale nie wrzącej).

Makę wsypujemy do miski. Nastepnie dolewamy wody, dodajemy
pokruszone drożdze , póżniej cukier i sól. Mieszamy, czekamy 15 minut.
Dolewamy oliwy (6 łyzek). Wyrabiamy ciasto.

Zawsze to coś. ;)

--
CB

Użytkownik "Ender" <e...@n...net> napisał w wiadomości

Ależ mylisz się i to bardzo.
Owszem, możesz coś tam porównać do jakiś swoich wzorców modyfikowanych
przez lata, ale obiektywizmu już w tym ani krzty nie będzie.
Nie możesz ocenić czystości swojej miłości w oderwaniu (bez bagażu) np.
obowiązków, ponieważ tych obowiązków w twoim związku, obowiązków np.
męża i ojca, oddzielić się już fizycznie ani mentalnie nie da.
Twoja miłość i obowiązki spoiły się w jedno nierozerwalnie,
ale czego jest więcej, lub co przeważa, np. w danej chwili, to można
tylko gdybać. No niestety.

SEKS W NIEBIE :o)
(.) Faszym a Natura
KLAMSTWO PRZEDWYBORCZE...
Wyrok.
Re: # siedlisko-śmierdlisko "mundrości" trolla Robakksa