Re: Niesteroidowe leki (Aspiryna) a Choroba wrzodowa.

From: Jarosław K. Grzyb <j...@t...info>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Niesteroidowe leki (Aspiryna) a Choroba wrzodowa.
Date: Wed, 29 Sep 2010 22:34:33 +0200

Dnia 29-09-2010 o 15:31:35 Jedrek <pisz na <g...@g...pl> napisał(a):

> Witam serdecznie
> Mam 44 lata, w wieku 36 lat zdiagnozowano u mnie miażdżycę.
> Przewężenia na rozwidleniu aorty i zatkana tętnica biodrowa.(chromanie
> przystankowe, bule spoczynkowe)
> Chorobę zafundowałem sobie paląc ogromne ilości papierosów.
> Wdrożono leczenie zachowawcze - bezwzględny zakaz palenia, aspiryna 75
> mg dziennie, Statyny ( w moim przypadku jest to Crestor 20mg),
> kilometrowe spacery.
> Ściśle zastosowałem sie do zaleceń lekarskich rzuciłem palenie.
> Bralem 75 mg Aspiryny.
> [...]

Najlepiej iść po prostu do internisty, który zamieni lek zawierający kwas
acetylosalicylowy na inny. Faktycznie aspiryna powoduje podrażnienie błony
śluzowej żołądka co może w konsekwencji spowodować lub znacząco przyczynić
się do powstania wrzodów przewodu pokarmowego. Warto też odwiedzić
kardiologia przy okazji i zbadać, czy bóle nie są spowodowane ukrytą
niewydolnością serca.

No i od lekarza, który będzie mógł Pana zbadać, należy wybranie po
zaleczeniu wrzodu metody leczenia -> czy wrócić do "aspiryny" czy też
wdrożyć inny lek.

Pozdrawiam.

--
Jarosław K. Grzyb