Re: Niesteroidowe leki (Aspiryna) a Choroba wrzodowa.

From: Jarosław K. Grzyb <j...@t...info>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Niesteroidowe leki (Aspiryna) a Choroba wrzodowa.
Date: Thu, 30 Sep 2010 13:32:24 +0200

Dnia 30-09-2010 o 13:00:19 Jedrek <pisz na <g...@g...pl> napisał(a):

> Użytkownik "Jarosław K. Grzyb"
>
> Najlepiej iść po prostu do internisty, który zamieni lek zawierający kwas
> acetylosalicylowy na inny. Faktycznie aspiryna powoduje podrażnienie
> błony
> śluzowej żołądka co może w konsekwencji spowodować lub znacząco
> przyczynić
> się do powstania wrzodów przewodu pokarmowego. Warto też odwiedzić
> kardiologia przy okazji i zbadać, czy bóle nie są spowodowane ukrytą
> niewydolnością serca.
>
> No i od lekarza, który będzie mógł Pana zbadać, należy wybranie po
> [...]

Z punktu widzenia gastroenterologa faktycznie - leki anty-zakrzepowe
utrudniają leczenie wrzodów (te muszą się zabliźnić) - a leki te
utrudniają to. Poproś może o pisemną opinię jednego z lekarzy na piśmie na
temat tego przypadku i idź do drugiego, żeby zadecydował. Najlepiej, gdyby
się razem lekarze zebrali i porozmawiali ze sobą ale wiadomo, poza
szpitalem nie jest to łatwe.

Pozdrawiam.

--
Jarosław K. Grzyb