Re: O WSZYSTKIM - 1,2,3,4

Data: 2011-11-28 15:59:15
Temat: Re: O WSZYSTKIM - 1,2,3,4
Od: "malkontent" <m...@w...pl>

Użytkownik "spit" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
news:jaul4v$clf$1@inews.gazeta.pl...
> Użytkownik "AW" napisał w wiadomości grup
5g2000yqf.googlegroups.com...

> [...]
>
> Tu nie ma paradoksu tak samo jak dla 1+1=2.
> Wyjście poza własną świadomość(jedność) wymaga na wstępie wiary.
> Tworzenie z założenia paradoksalnych w sensie sprzecznych modeli
> opisujących rzeczywistość o użytkowym charakterze jest bezsensowne.
>
> Paradoks wykazuje sprzeczność założeń ,a więc bezsens twojej wiary w danym
> temacie ,
> albo doprowadza do zaskakujących wniosków ,a więc jest tylko pozorny.
> Kiedy paradoks uznasz za stan początkowi i końcowy i kwintesencję to
> jesteś za przeproszeniem w dupie i tak naprawdę w ogóle cię nie ma. :)

hm....
Jeśli dla AW wszystko jest zamknięte/wytworzone
w subiektywnym umyśle na podstawie subiektywnych danych dostarczanych
przez zmysły to paradoks jest.
Jak może istnieć obiektywność wytworzona subiektywnie ?

oczywiście problem nie jest nowy :
http://pl.wikipedia.org/wiki/Transcendencja_(filozof
ia)

jednak już sam fakt ,że ludzie mogą się jakoś porozumieć
wskazuje na istnienie czegoś wspólnego - czegoś
co raczej nie może byc wytworem/wewnętrzynym_produktem
pojedyńczej świadomości . Te myśli/idee - "obiektywne"
dostępne są nam tylko dzięki świadomości ale raczej
nie są wytworami lokalnymi ( jednej świadomości) -
odwrotnie - to świadmość jest ich produktem/wynikiem
- tak jak obraz w TV jest produktem programu nadawanego
z zewnątrz - a dostępnego tylko dzięki TV(świadomosci)
i wydającego się pochodzić z wnętrza TV.(świadmości)

Jednak nie jest to "obiektywność absolutna" i tu AW
ma racje ,że "nadawany progam"/"obiektywna_rzeczywistość"
się zmienia w czasie ( "rozwój nauki/techniki") oraz ,ze mamy
niezbywalne prawo uczestniczyc w jego tworzeniu
- a od czasu do czasu poszukać nowych stacji
lub samemu je stworzyć zmieniając tym samym
aktualną "obiektywną rzeczywistość" :))))

pozdr.