Data: 2007-04-04 14:23:14
Temat: Re: Ocena z zachowania
Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl>
Pokaż wszystkie nagłówki
Użytkownik "@nn"
> Nauczycielka zawezwała ucznia
> na rozmowę, na której uczeń dowiedział się, że ma obniżone zachowanie.
Rozmowa, jak rozumiem, oznacza wymianę informacji. Zatem uczeń został
wysłuchany? To by znaczyło, że nauczycielka poznała rację obu stron. Jakoś
ciężko mi uwierzyć, że bez jakichkolwiek pytań, wyjaśnień, oznajmiła - masz
maksymalnie b.dobry.
> Matkę ucznia zabolało, że nauczycielka po wysłuchaniu tylko jednej ze
> stron,
> po jednorazowym wybryku (zresztą uczeń z koleżanką znowu są w dobrych
> stosunkach, a koleżanka dale wysyła łańcuszki) obniżyła zachowanie
> dziecku,
Obniżyła?
Wzorowy nie jest podstawową oceną zachowania. Ocenę zachowania 'obniża się'
jako karę do nieodpowiedniego na przykład. Uczeń zwyczajnie nie spełnia
wymagań na ocenę wzorową (zakładam w ciemno, odpowiedź znajdziesz w WSO,
gdzie znajdują się wymagania na ocenę wzorową).
Co do pytania, co podlega ocenie zachowania, odwrócę je. Załóżmy ucznia
przeciętnego w szkole, bez szczególnych wpadek, który pod szkołą diluje,
zostaje złapany i skazany. Czy ocena zachowania powinna uwzględniać ten
fakt? Zazwyczaj uwzględnia, obok stosunku do obowiązków szkolnych jest
kultura zachowania, aktywne uczestniczenie w życiu osiedla itp. Dzięki temu
możesz uwzględnić na przykład fakt, że uczeń, niby przeciętny, jest
wolontariuszem w schronisku dla psów.
--
EwaSzy
Shhhh, to jest usenet, tu się kopie po dupach, a nie humor poprawia.
(c) Jakub "Cubituss" Kowalski
|