Re: Ognik - owoce jadalne??

Data: 2005-10-28 12:08:39
Temat: Re: Ognik - owoce jadalne??
Od: "mirzan" <m...@g...pl>

> Nie wyciskałem , ale jako dziecko zatrułem się (jak widać niegroźnie:-)
> kwasem pruskim z pestek śliwy renklody które nie wiedzieć czemu
> uwielbiałem (pestki oczywiście , śliwki też) do czasu onego podtrucia
> potwierdzonego zresztą przez doktorkę co ją mama wezwała .
> Objawy były takie : gorączka , silny ból głowy , mroczki i senność .
> Pomoc polegała na wyczyszczeniu żołądka słoną wodą , podaniu aspiryny
> i jakichś witamin - jak widać nic strasznego się nie stało ale czułem się
> [...]

dal1.htm

> No ... każdy może w google wpisać kwas pruski ;-)

Rzeczywiście, zatrucie to nic przyjemnego.Ciekawy temat
o amygdalinie w morelach.Kiedyś była uważana za substancję
mocno szkodliwą, ale okazało się,że jest cudownym lekiem.
Występuje również w tarninie i właśnie piękna sadzonka
tarniny trafiła do mnie z Niemiec od Irka,przy okazji dziękuję.
Pozdrawiam.Mirzan