Re: [Okulistyka] Farfocle przed oczami

Data: 2007-05-12 23:03:12
Temat: Re: [Okulistyka] Farfocle przed oczami
Od: "casus" <c...@g...pl>

> Bylem u okulisty, ktory stwierdzil, ze to mety w ciele szklistym.
> Siatkowka podobno jest w porzadku, nic zlego sie z nia nie dzieje, nie
> odkleja sie, itd.

to dobrze

> Dostalem Oculotect i Oftagel ze wzgledu na przemeczenie oczu, natomiast do
> metow bede musial sie przyzwycziac chyba ;-/

suchosc oczu, zwiazana z praca przy komputerze wymaga jakiegos wspomagania -
nawilzacze sa OK

Niepokoi mnie tylko to,
> ze od pewnego czasu zauwazam, oprocz metow, takie pojawiajace sie na
> krotko bardzo male, jasne punkty (jakby iskierki), a raz zauwazylem w
> ciemnym pomieszczeniu taki blysk, jakby burza byla na zewnatrz... Z jednej
> strony podobno nic zlego sie nie dzieje, zle z drugiej jakos mnie to
> niepokoi...

czasem to efekt pociagania siatkowki przy ruchach galki ocznej - proponuje
troche wyluzowac w pracy

> A tak swoja droga, to mozliwe, zeby te mety pojawily sie na skutek
> przemeczenia oczu?

nie, ale bywaja bardziej zauwazalne wtedy

Od stycznia spedzam przed komputerem naprawde duzo
> czasu (10-15h na dobe), do tego siedze w klimatyzowanym pomieszczeniu...
> Czy to mozliwe, zeby na skutek wysuszenia oczy pojawily sie mety?

nie, ale wtedy bradziej sie zauwaza. Stosuj nawilazacze czesto.

I czy
> jest szansa na ich pozbycie sie czy mam zaczac sie przyzwyczajac?

pokochaj je. Gdyby obnizyly conajmniej o polowe ostrosc wzorku, wtedy
mozliwe, ze konieczna bylaby operacja. Ale na chwile obecna nie ma o czym
mowic.

> A moze jaskies okulary ochronne do pracy z komputerem powinienem sobie
> kupic? Czy jest szansa, ze to cokolwiek pomoze?
>
> --
> Pozdrawiam,
> Paweł

Nie, nie ma okularow ochronnych. Stosuj sie do zasad higieny pracy przy
monitorze- to powinno wystarczyc.

pozdr.

casus