Oszustwa hipermarketów.

51. Data: 2017-10-05 08:26:15

Temat: Re: Oszustwa hipermarketów.
Od: t...@g...com szukaj wiadomości tego autora

> tata zawsze mówił że oszczędza 20-30 zł na zdjęciach do dokumentów, bo starczy
> że jeden pójdzie do fotografa :D.

Jestem z Poznania. Miasta znanego z oszczędności i gospodarności. Tzn jedna torebka
do herbaty na 2 dni a w dobrym tygodniu na 3 dni...))
To co twój tato wymyślił bardzo się tu wszystkim podoba. To rozsądne rozwiązanie
zupełnie bez sarkazmu. Fajnie piszesz.
pozdrowienia.

52. Data: 2017-10-05 12:29:57

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .10.2017 o 08:13 XL <i...@g...pl> pisze:

> Oszczedź sobie jezusowania i kurwowania w jednym zdaniu, prymitywie ty.

> LOL
> Ta kobieta nadal nie pojmuje, że
> NIE MA ,,BLIŹNIĄT DWUJAJOWYCH". Dzieci urodzone z ciąż wielojajowych to
> dwojaczki, trojaczki itp, nie bliźnięta. Bliźnięta to dzieci powstałe z
> PODZIELONEJ JEDNEJ komórki jajowej.

Ależ to nowy trend w kręgach CSI z elementami Archiwum X.
_Każdy_ chłopiec z ciąży mnogiej jest dwu-
:)

--
Trefniś

53. Data: 2017-10-05 12:31:11

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .10.2017 o 12:29 Trefniś <t...@m...com> pisze:

> Ależ to nowy trend w kręgach CSI z elementami Archiwum X.
> _Każdy_ chłopiec z ciąży mnogiej jest dwu-
> :)

Przepraszam, nie każdy. Ale w większości.

--
Trefniś

54. Data: 2017-10-06 11:23:40

Od: "WhiteD" <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <t...@g...com> napisał w wiadomości
ps.com...
> [...]
> To co twój tato wymyślił bardzo się tu wszystkim podoba. To rozsądne
> rozwiązanie zupełnie bez sarkazmu. Fajnie

Myślę że nie on pierwszy w historii wymyślił taką formę oszczędzania na
bliźniakach :D
Niestety nadal trzeba obu ubierać, nie da się jednego trzymać w domu (chociaż...
jak by to ułatwiło życie nauczycielom).
Niestety też bliźniaki jednojajowe aka Klony, znane są z tego że swoją
identyczność wykorzystują w złych celach niczym Magneto i ska; np. do pisania za
siebie testów, zdawania zaległości i chodzenia do tablicy... aktualnie to moi
uskuteczniają ten manewr na studiach, i jak podejrzewam ich wykładowcy jeszcze
nie wiedzą co ich czeka.
Anyway to jednojajowe mogą być całkiem różne, gdy naprawdę tego chcą (w sensie
inaczej się ubierać, czesać, unikać tych samych miejsc, łotewer). Tylko że
większość woli coś wprost przeciwnego. Dlaczego? Tylu badaczy zadawało sobie to
pytanie i nie ustalili niczego konkretnego... widać po prostu "bo mogą".

Generalnie akurat w rodzinie mam sporo takich przypadków - u kuzynki (spod
Poznania, hehe) bliźniaki dwujajowe, u drugiej się dopiero co jednojajowe
zjawiły... widać mamy jakąś rodzinną skłonność do posiadania parek. Akurat me
też miało być parka ale coś poszło nie tak i dzięki matce naturze świat musi się
użerać tylko z jednym egzemplarzem mnie.
Na razie ten drugi komplecik to ma kolorowe bransoletki - dopóki nie odkryją że
można się nimi wymieniać i robić rodzicom wodę z mózgu.
Bliźnięta jednojajowe istnieją bowiem po to by nawet ich właśni rodzice czasem
niewiedzieli z kim rozmawiają :D

Iwona

---
Avast.

55. Data: 2017-10-06 11:42:22

Od: "WhiteD" <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> NIE MA ,,BLIŹNIĄT DWUJAJOWYCH". Dzieci urodzone z ciąż wielojajowych to
> dwojaczki, trojaczki itp, nie bliźnięta. Bliźnięta to dzieci powstałe z

Bliźniąt syjamskich też nie ma co?
Dobra więc będę teraz po angielsku, twins:
identical (monozigotic) - powstałe z jednej zapłodnionej komórki jajowej.
fraternal (dizygotic) - powstałe z dwóch zapłodnionych osobno komórek jajowych.
Mogą to wręcz być dzieci dwóch różnych ojców (zdarza się)
Rodzajów jest trochę więcej:
- half-identical
- mirror image
- mixed chromosome
- superfecundation
- superfetation
- parasitic twin
- vanishing twin
- polar body
- conjoined twin

Dalej, mamy ciąże wielopłodowe, te mogą być: monozigotic i polizygotic.
Ogólnie to takie ciąże nazywają się: twins (bliźniacze, czyli po ludzku dwoje
dzieci się rodzi, bez wnikania w ich rodzajowość), triplets (trojaczki, troje
dzieci się rodzi. I one mogą być jedno i dwu/wielojajowe), quadruplets
(czworaczki, o jedno nie słyszałam), quintuplets (pięcioraczki), nawet więcej -
ale tu raczej zwykle dochodzi do poronienia, lub wchłonięcia części płodów.
Akurat to ostatnie jest dość częste.

> Żeby należycie pojmować religię , trzeba być mądrym. Dlatego mądremu sama
> religia wystarczy, bo resztę wiedzy sam bez trudu zdobędzie - a durniowi i
> pińcet fakultetow nie pomoże jak widać, chemiczko-biolożko od siedmiu
> boleści.
> Żegnam.

No ty jesteś tak mądra że pewnie nadal podpisujesz się krzyżykiem...
Niestety posiadane przezemnie dyplomy to tylko technik farmacji i licencjat z
filologii klasycznej, fafnaście kursów kryminalistyki i pare medycyny sądowej;
łącznie z wyjazdem do USA na trupią farmę...

Iwona

---
Avast.

56. Data: 2017-10-06 21:32:33

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

WhiteD <...@...pl> wrote:

> Bliźniąt syjamskich też nie ma co?

Spróbuję jak krowie na granicy: bliźnięta syjamskie to są bliźnięta.
Tyle, że za późno nastąpił podział, więc ,,nie zdążył" doprowadzić do
utworzenia dwoch osobnych organizmów.

> [...]
> ale tu raczej zwykle dochodzi do poronienia, lub wchłonięcia części płodów.

A ja tylko po polsku, bo ten angielski tylko mąci ci w głowie:
https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Ciąża_bliźniacza
,,Dwojaczki (inne utarte określenie, choć w nomenklaturze medycznej
nieprawidłowe, to bliźnięta dwujajowe lub dizygotyczne) to dzieci urodzone
z ciąży bliźniaczej heterozygotycznej.
Przychodzą na świat w wyniku zapłodnienia dwóch komórek jajowych,
jednocześnie wyprodukowanych przez jajniki. Mają osobne worki owodniowe
oraz łożyska (kosmówki).(...)"

Więc zapamiętaj sobie: jak bliźnięta, to tylko jednojajowe. Nie ma potrzeby
wzmacniać terminu ,,bliźnięta" określeniem "jednojajowe" - bo one są TYLKO
jednojajowe.
Tymczasem upierasz się tak, jakbyś chciała ciągle zaznaczać, że np. chleb
to wyrob zbożowy pisząc ,,chleb zbożowy".
Podobnie idiotycznie jak ,,bliźnięta jednojajowe" czy ,,chleb zbożowy" brzmią
też ,,spódnica damska", ,,smoczek niemowlęcy", ,,młoda dziewczyna".
Poniała?

> [...]
> filologii klasycznej, fafnaście kursów kryminalistyki i pare medycyny sądowej;
> łącznie z wyjazdem do USA na trupią farmę...

Zwłaszcza to ostatnie bardzo się odciska na twojej naturze.
Cóż. Oblech z ciebie i tyle.

--
XL

57. Data: 2017-10-07 22:20:00

Od: samya <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 06.10.2017 o 11:42, WhiteD pisze:

> [...]
> dość częste.

> No ty jesteś tak mądra że pewnie nadal podpisujesz się krzyżykiem...

I tu trafilas w sedno :)))))

Pozdrawiam
@

58. Data: 2017-10-08 13:16:44

Od: "WhiteD" <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "samya" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> I tu trafilas w sedno :)))))

No ba :D

Iwona

---
Avast.

59. Data: 2017-10-08 13:24:58

Od: "WhiteD" <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Spróbuję jak krowie na granicy: bliźnięta syjamskie to są bliźnięta.
> Tyle, że za późno nastąpił podział, więc ,,nie zdążył" doprowadzić do
> utworzenia dwoch osobnych organizmów.

Ale ja to wiem. Nawet wiem dokładnie dlatego - podział jest blokowany przez
inhibitor mitozy.

> A ja tylko po polsku, bo ten angielski tylko mąci ci w głowie:
> https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Ciąża_bliźniacza

Wiesz moja droga ale polską wikipedie to można se najwyżej wydrukować i używać
jako papieru toaletowego, bo jest do dupy. Ja rozumiem - ty nie sie nie znasz na
nauce. Niektórzy się niestety znają...
Poza tym w nauce generalnie posługujemy się raczej językiem angielskim, bo tak
jest uniwersalnie i nie ma żadnych wątpliwości.
Podejrzewam też że po prostu nie znasz angielskiego, dlatego tobie się w głowie
mąci... Na naukę nigdy nie jest za późno.

> Więc zapamiętaj sobie: jak bliźnięta, to tylko jednojajowe. Nie ma potrzeby
> wzmacniać terminu ,,bliźnięta" określeniem "jednojajowe" - bo one są TYLKO
> jednojajowe.

To że na polskiej wikipedii tak - błędnie - napisali, to nie znaczy że to
prawda. W nauce na bliźnięta dwujajowe stosujemy określenie "dizigotic twins"
http://www.biology-online.org/dictionary/Dizygotic_t
wins
http://www.biology-online.org/dictionary/Twin
I twins/bliźnięta jako po prostu ciąże mnogą z dwoma płodami.

Iwona

---
Avast.

60. Data: 2017-10-08 14:28:41

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Iwona napisała:

> [...]
wins
> http://www.biology-online.org/dictionary/Twin
> I twins/bliźnięta jako po prostu ciąże mnogą z dwoma płodami.

Aż tak złego zdania na temat Wikipedii nie mam. Natomiast w nauce mamy
coś takiego, jak "pierwsze użycie w publikacji naukowej", które raz na
zawsze wyznacza terminologię w danym języku. Przy omawianiu tej reguły
za przykład często podaje się łękotkę. Tak ludzie zawsze nazywali ten
farfocel w kolanie. Ale w pierwszej polskojęzycznej publikacji medycznej
ktoś napisał "łąkotka". Podobno zecer się pomylił, nikt nie zauważył,
poszło. Przepadło klepadło, musi tak w nauce zostać. Ale tylko w nace
musi, bo w korpusie języka łękotka nadal jest częstsza, a w słownikach
dopisana z czasem łąkotka występuje na drugim miejscu.

Tu nie potrzeba odwoływać się do angielszczyzny, w polszczyźnie mamy
to samo. Bliźniaki to ludzie, którzy urodzili się z jednej ciąży. Kiedyś
mówiono o podobnych i niepodobnych, potem jedno- i dwujajowych, a jak
ktoś się upiera przy mądrych słowach, to może nawet mówić o dizygotycznych.

Rację miał Wireonek usuwając przedwczoraj z polskiej Wiki niepotrzebną
uwagę dotyczącą "niepoprawności w nomenklaturze medycznej" terminu
"bliźnięta dwujajowe" -- w wydawnictwach encyklopedycznych lepiej jest
trzymać się polszczyzny niż żargonów branżowych. Lepiej pisać o windach
w wieżowcu, niż o dźwigach osobowych w budynku wielokondygnacyjnym.
Choćby przyszło nawet tysiąc doktorów habilitowanych budownictwa ogólnego.

A teraz wróćmy na łono. Słowo "dwojaczki" (dwojaki, dwaki) oznacza
w kuchni gliniane naczynie, do którego baba wkłada chłopu strawę,
gdy ten idzie robić w polu.

--
Jarek

Młody piernik