Oszustwa hipermarketów.

61. Data: 2017-10-08 14:45:54

Temat: Re: Oszustwa hipermarketów.
Od: Wiesiaczek <W...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 08.10.2017 o 13:24, WhiteD pisze:

> Ale ja to wiem. Nawet wiem dokładnie dlatego - podział jest blokowany
> przez inhibitor mitozy.

> Wiesz moja droga ale polską wikipedie to można se najwyżej wydrukować i
> używać jako papieru toaletowego, bo jest do dupy. Ja rozumiem - ty nie
> sie nie znasz na nauce. Niektórzy się niestety znają...
> Poza tym w nauce generalnie posługujemy się raczej językiem angielskim,

Należy czytać, że WhiteD jest człowiekiem nauki? :D
Weź kobieto na wstrzymanie i nie rozśmieszaj mnie.
Chyba że znajomość angielskiego z automatu Cie nobilituje na naukowca? :)
Zabawna się robisz coraz bardziej:)

--
Wiesiaczek (dziś z DC)
"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

62. Data: 2017-10-08 17:15:26

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

WhiteD <...@...pl> wrote:

> [...]
> jako papieru toaletowego, bo jest do dupy. Ja rozumiem - ty nie sie nie znasz na
> nauce. Niektórzy się niestety znają...
> Poza tym w nauce generalnie posługujemy się raczej językiem angielskim, bo tak
> jest uniwersalnie i nie ma żadnych wątpliwości.
> Podejrzewam też że po prostu nie znasz angielskiego, dlatego tobie się w głowie
> mąci... Na naukę nigdy nie jest za późno.

> To że na polskiej wikipedii tak - błędnie - napisali, to nie znaczy że to
> prawda. W nauce na bliźnięta dwujajowe stosujemy określenie "dizigotic twins"
wins
> http://www.biology-online.org/dictionary/Twin
> I twins/bliźnięta jako po prostu ciąże mnogą z dwoma płodami.

Może zacytuj coś z literatury lekarskiej.

--
XL

63. Data: 2017-10-08 17:17:37

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiesiaczek <W...@v...pl> wrote:

> Należy czytać, że WhiteD jest człowiekiem nauki? :D
> Weź kobieto na wstrzymanie i nie rozśmieszaj mnie.
> Chyba że znajomość angielskiego z automatu Cie nobilituje na naukowca? :)
> Zabawna się robisz coraz bardziej:)

Zwłaszcza te jej ,,twins" jako bliźnięta :-))
Przecież to od ,,two" (dwa) - czyli dwojaczki.

--
XL

64. Data: 2017-10-08 22:39:26

Od: "WhiteD" <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> coś takiego, jak "pierwsze użycie w publikacji naukowej", które raz na
> zawsze wyznacza terminologię w danym języku. Przy omawianiu tej reguły
> za przykład często podaje się łękotkę. Tak ludzie zawsze nazywali ten
> farfocel w kolanie. Ale w pierwszej polskojęzycznej publikacji medycznej
> ktoś napisał "łąkotka". Podobno zecer się pomylił, nikt nie zauważył,
> poszło. Przepadło klepadło, musi tak w nauce zostać. Ale tylko w nace
> musi, bo w korpusie języka łękotka nadal jest częstsza, a w słownikach
> dopisana z czasem łąkotka występuje na drugim miejscu.

Akurat polska wikipedia jest niestety tak napisana że czasem... bardziej mąci
niż cokolwiek przekazuje. Angielska to co innego - tam widać że hasła są
świetnie opracowane.
Generalnie dlatego wole angielską terminologie, bo akurat czasem spotykam innych
techników z innych krajów i gdybyśmy musieli ze sobą uzgadniać "terminologie",
bo w naszych językach coś się zwie zupełnie inaczej to by nas trafiło.

> Tu nie potrzeba odwoływać się do angielszczyzny, w polszczyźnie mamy
> to samo. Bliźniaki to ludzie, którzy urodzili się z jednej ciąży. Kiedyś
> mówiono o podobnych i niepodobnych, potem jedno- i dwujajowych, a jak
> ktoś się upiera przy mądrych słowach, to może nawet mówić o dizygotycznych.

Mamy jeszcze budownictwo. Bliżniakami nazywamy dwa budynki hmm "szczepione ze
sobą ścianą" (to raczej nie jest fachowa definicja). Nie muszą one być
identyczne zewnetrznie, wewnętrznie to może i tylko układem - ale też nie
koniecznie, bo ktoś se mógł ściane przestawić.

> Rację miał Wireonek usuwając przedwczoraj z polskiej Wiki niepotrzebną
> uwagę dotyczącą "niepoprawności w nomenklaturze medycznej" terminu
> "bliźnięta dwujajowe" -- w wydawnictwach encyklopedycznych lepiej jest
> trzymać się polszczyzny niż żargonów branżowych. Lepiej pisać o windach
> w wieżowcu, niż o dźwigach osobowych w budynku wielokondygnacyjnym.
> Choćby przyszło nawet tysiąc doktorów habilitowanych budownictwa ogólnego.

Bo tych bliźniaków to jest trochę więcej niż dwa rodzaje, moje ulubione to te z
dwojga ojców :D.

> A teraz wróćmy na łono. Słowo "dwojaczki" (dwojaki, dwaki) oznacza
> w kuchni gliniane naczynie, do którego baba wkłada chłopu strawę,
> gdy ten idzie robić w polu.

A to ciekawe...

Iwona

---
Avast.

65. Data: 2017-10-08 22:56:12

Od: "WhiteD" <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

wins

> Może zacytuj coś z literatury lekarskiej.

Co prawda nie sądzę żebyś znała angielski, ale no masz:
https://www.psychologytoday.com/blog/twofold/200805/
fraternal-twins-the-hidden-pairs
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4919929
/

Po polsku - może ta pani ci wyjaśni. Jest w końcu ginekologiem:
https://mamaginekolog.pl/jak-powstaja-bliznieta/
Jeśli i to nie pomoże, to obawiam się że jedyną diagnozą w twoim przypadku jest
ekhm... nieważne, nie kopie się leżącego.

http://www.wbc.poznan.pl/Content/298723/index.pdf
czernichow.edu.pl/.../genetyka%20blizniat%20jednojaj
owych.ppt
https://repozytorium.amu.edu.pl/.../04_Barbara_Cicho
cka_CZY_BLI_NI_TA
_JEDNOJAJOWE_33-41.pdf

home.agh.edu.pl/~jsw/biomfm/w4.pdf
clk.policja.pl/.../4/.../58pdfsamProblemyKryminalist
yki2802013m.pdf
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1858116

Ale myślę że nawet gdyby wpadł tu sam Tim Spector i dał ci godzinny wykład na
temat bliźniąt i ich rodzajów, z przykładami i prezentacją to i tak by nie
dotarło...

Iwona

---
Avast.

66. Data: 2017-10-08 23:18:09

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

WhiteD <...@...pl> wrote:
> [...]
> temat bliźniąt i ich rodzajów, z przykładami i prezentacją to i tak by nie

Jak już pisałam - terminy ,,bliźnięta", ,,bliźniacza" (ciąża) są potocznie
mylnie używane także w medycynie.

--
XL

67. Data: 2017-10-08 23:33:08

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Iwona napisała:

> Akurat polska wikipedia jest niestety tak napisana że czasem... bardziej
> mąci niż cokolwiek przekazuje. Angielska to co innego - tam widać że
> hasła są świetnie opracowane.

Angielska nie inaczej. Też bywają tematy zredagowane marnie. Co więcej,
bywa że hasło w wersji polskiej (rosyjskiej, hiszpańskiej etc) jest
bardziej wartościowe od angielskiego odpowiednika. I wcale nie musi
dotyczyć ono czegoś związanego z Polską (Rosją, Hiszpanią etc).

> [...]
> innych techników z innych krajów i gdybyśmy musieli ze sobą uzgadniać
> "terminologie", bo w naszych językach coś się zwie zupełnie inaczej to by

Ale chyba opieracie się na czymś więcej niż na Wikipedii?!

> [...]
> identyczne zewnetrznie, wewnętrznie to może i tylko układem - ale też nie
> koniecznie, bo ktoś se mógł ściane przestawić.

Na różniące się od siebie architekturą budynki postawione w granicy dwóch
działek też zazwyczaj mówię "bliźniaki dwujajowe".

> Bo tych bliźniaków to jest trochę więcej niż dwa rodzaje, moje ulubione
> to te z dwojga ojców :D.

Chodzi o to, że przyjemność podwójna?

> A to ciekawe...

My tutaj wszystko to, co związane z jedzeniem, zwykliśmy uznawać za ciekawe.

Jarek

--
Nie święci garnki lepią.

68. Data: 2017-10-08 23:36:15

Od: "WhiteD" <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak już pisałam - terminy ,,bliźnięta", ,,bliźniacza" (ciąża) są potocznie
> mylnie używane także w medycynie.

Moment - ty mi teraz mówisz że w medycynie używają języka potocznego?
Serio?
Ty to piszesz na serio, całkowicie poważnie czy tylko mnie trollujesz, a mój
asperger tego nie wykrywa?

Iwona

---
Avast.

69. Data: 2017-10-08 23:41:55

Od: "WhiteD" <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> bardziej wartościowe od angielskiego odpowiednika. I wcale nie musi
> dotyczyć ono czegoś związanego z Polską (Rosją, Hiszpanią etc).

Dlatego zawsze trzeba czytać źródła, czasem można odkryć hmm zabawne
nieścisłości. Generalnie wiki to raczej "sprawdzalnia", taki słownik i wstępny
indeks do źródeł.

> Ale chyba opieracie się na czymś więcej niż na Wikipedii?!

Raczej na wikipedii to wiele nie znajdziemy w naszym temacie, bo tam no... jest
trochę. Już bardziej możemy omawiać książki Thorwalda :D.

> Na różniące się od siebie architekturą budynki postawione w granicy dwóch
> działek też zazwyczaj mówię "bliźniaki dwujajowe".

Dobre.

> Chodzi o to, że przyjemność podwójna?

Bywa że z in vitro - żadna przyjemność. Ale za to odróźnienie może być
bezproblemowe gdy jedno wyjdzie w typie afrykańskim a drugie nordyckim...

> My tutaj wszystko to, co związane z jedzeniem, zwykliśmy uznawać za ciekawe.

Biorąc pod uwagę że ostatnio wczytuje się w te historie o rosyjskich
kanibalach... w sumie to też jakieś jedzenie...
Choć pewnie zaraz przyjdzie XLka i nam powie jak smakuje ludzina...

Iwona

---
Avast.

70. Data: 2017-10-08 23:58:55

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Iwona napisała:

> Dlatego zawsze trzeba czytać źródła, czasem można odkryć hmm zabawne
> nieścisłości. Generalnie wiki to raczej "sprawdzalnia", taki słownik
> i wstępny indeks do źródeł.

W ogóle trzeba czytać. A nade wszystko myśleć -- tego nic nie zastąpi.
W szczególności nie zastąpi tego żadna encyklopedia. Encyklopedii z kolei
też nic nie zastąpi, a Wiki w swojej roli sprawdza się dobrze.

> Bywa że z in vitro - żadna przyjemność. Ale za to odróźnienie może być
> bezproblemowe gdy jedno wyjdzie w typie afrykańskim a drugie nordyckim...

Na ten temat wiem tyle, co z Wiki. Piszą o siedmiu takich dwuojcowych
bliźniętach (w tym jedne z Polski). Jest wśród nich afrykańsko-nordcki
z in vitro?

Jarek

--
W Pradze jest jeden kelner z Murzynów, Krystian, którego ojciec był królem
abisyńskim i pokazywał się za pieniądze w Pradze na Sztvanicy w jakimś cyrku.

Młody piernik
Masło - ile cię cenić trzeba?
Mięso puchnie
sliwki - biały osad