Re: Podwyższone ciśnienie

From: "Feromon" <f...@w...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Podwyższone ciśnienie
Date: Thu, 16 Sep 2010 22:44:17 +0200

Użytkownik "mk" <m...@g...com> napisał w wiadomości
news:ef15cc3d-48da-49b5-a1a3-912cee2291df@q9g2000vbd
.googlegroups.com...
>Witam.
>Pacjent 46 lat, ciśnienie zawsze oscylowało wokół 140/90. Dziś podczas
>dwukrotnego badania wynosiło 160/100 i 150/100. Czy jest powód do
>niepokoju?

Dwukrotne badanie w jakim odstępie czasu i jakim aparatem?
Nadgarstkowe autamaty nie są zbyt wiarygodne.
Czy nie zaistniał efekt "białego fartucha"?
Czy na badanie pacjent nie przybiegł zziajany bo uciekł mu autobus?
Czy pacjent ma nadwagę a może jeszcze cukrzycę?

Sam jestem w podobnym wieku i zdaję sobie sprawę, że ciśnienie nie jest
jedynym powodem do niepokoju, jenak badania wskazują na nadciśnienie
jako okoliczność powodującą wiele krążeniowych kłopotów później.

Sugerowałbym wykonanie tzw holtera, czyli całodobowy pomiar ciśnienia
specjalnym aparatem noszonym ze sobą przez dobę.

Nie leczy się "nadciśnienia" tylko CZŁOWIEKA!

Feromon