Re: Policyjna Legia Cudzoziemska?

Data: 2018-12-23 04:06:29
Temat: Re: Policyjna Legia Cudzoziemska?
Od: j...@o...pl

W dniu niedziela, 9 grudnia 2018 06:51:17 UTC+1 użytkownik Pszemol napisał:
> <j...@o...pl> wrote in message
ps.com...

> W mojej definicji Polaka nie ma jednego wyznania religijnego.
> A w Twojej?

przestań Przemek. to żadna odpowiedź.
przecież ta definicja, już choćby z samej swej natury,
biorącej się wszakże z natury człowieczeństwa,
jednostkowych zapatrywań czy tejże wolności
nie może być w żaden sposób regulowana religijnie,
czy szerzej: tym, w co wierzymy;
oczywiście prócz wyznawania wiary w zło i krzywdzenia innych osób.
To jest przecież rzecz, może nie tyle oczywista, co sprawa
bezdyskusyjna.

> Zabić siebie?? Nie wiesz o czym mówisz...

wiem - widziałem zbyt wielu rozpaczających.
niby dobrze nawet większości się żyło, ale...
to tak, jak w tej bajce:
lepszy na wolności kąsek byle jaki
niż w klatce złotej na tacy ochłapy.

> [...]
> niekonicznie te w Polsce urodzone - nawet te przywiezione w wieku
> przedszkolnym i wczesno-szkolnym mają szansę się zintegrować,
> zasymilować, nasączyć kulturą, zwyczajami, językiem bez akcentu.
> To jest proces wymagający długiego czasu, dekad, czasem pokoleń.
> A patrząc na niektórych Polaków żyjących od pokoleń w "polskich"
> dzielnicach Chicago to ten proces asymilacji/integracji często w ogóle
> nie występuje wśród Polonii za granicą, więc czemu od innych chcemy
> wymagać czegoś, czego nie wymagamy od siebie samych?

to troszkę nie tak; z tego, co mówiła ikselka całkiem nie o to jej chodzi,
jeśli dobrze ją pojmuję. jej chodzi o to, aby przyjezdni poszanowali
porządek rzeczy kulturowo-wyznawczych jaki zastają w kraju gościnnym,
tak samo jak Polacy powinni szanować ten porządek w kraju, który ich gości.
co np. całkiem nie znaczy, że nie mają prawa wnosić nowych idei,
tak jak każdy rodzimy obywatel kraju, w którym aktualnie przebywają.

serdecznie,
jacek