Strona główna Grupy pl.sci.medycyna Propozycja grupy pl.sci.neuroscience (dyskusja na pl.news.nowe-grupy) Re: Propozycja grupy pl.sci.neuroscience (dyskusja na pl.news.nowe-grupy)

Re: Propozycja grupy pl.sci.neuroscience (dyskusja na pl.news.nowe-grupy)

From: "Marcin Ciesielski" <m...@k...invalid>
Newsgroups: pl.sci.biologia,pl.sci.medycyna,pl.sci.psychologia
Subject: Re: Propozycja grupy pl.sci.neuroscience (dyskusja na pl.news.nowe-grupy)
Date: Sat, 28 May 2005 22:10:41 +0200
Sender: m...@o...pl@83.68.70.42.kutno70.tnp.pl

Użytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisał w wiadomości
news:Pine.BSO.4.58L0.0505282051180.7851@dorota.am.to
run.pl...
> On Sat, 28 May 2005, Marcin Ciesielski wrote:

> takze lekarz - prof. Juliusz Narebski bedacy prof. zarowno UMK
> jak i Akademii Medycznej w Bydgoszczy (zajmowal sie miedzy innymi
> termoregulacja osrodkowego ukladu nerwowego i zagadnieniami zwiazanymi
> ze snem). Zagadnieniami modeli komputerowych umyslu i naukami
> kognitywnymi zajmuje sie Prof. Wlodzislaw Duch (Katedra Informatyki
> Stosowanej na Wydziale Fizyki, Informatyki Stosowanej i Astronomii
> UMK). Wydaje sie, ze zmiana struktury uczelni tj. dolaczenie wydzialow
> medycznych w Bydgoszczy bedzie mogla dac okazje lepszego "formalnego"
> [...]

Osobiście jestem fanem prof. Ducha, wprawdzie nie wspomniałem o nim, ale w
informacji o propozycji tworzenia grupy nie było na to miejsca.
Korzystając z okazji, zachęcam wszystkich do zaglądania na jego stronę
http://www.phys.uni.torun.pl/~duch/indexpl.html, mieści się tam rzeczywiście
niewiarygodny zbiór informacji z różnych dyscyplin. Niespecjalistom (jeśli
tacy czytają ten post) polecam zwłaszcza dział
http://www.phys.uni.torun.pl/~duch/Wyklady/cog_plan.
html. Poza zbiór
odsyłaczy do stron zagranicznych naprawdę robi wrażenie. Szkoda, że prof.
Duch każdy semestr zimowy ma teraz spędzać w Singapurze. A propos
Bydgoszczy - w Instytucie Psychologii AB pracuje jeszcze prof. Edward Jacek
Gorzelańczyk - także niesamowity człowiek (oprócz tego wykłada na
politechnice w Poznaniu, wcześniej pracował w AM w Poznaniu), który zajmuje
się przede wszystkim molekularnymi podstawami pamięci (razem z P. Woźniakiem
był autorem algorytmu optymalizującego powtórki, wykorzystanego w pewnym
bardzo znanym programie...), oprócz tego genetyką (behawioralną i
molekularną - niedawno badał rolę tak popularnego obecnie alternatywnego
splicingu w procesach plastyczności neuronalnej), neuropsychologią, różnymi
zagadnieniami biochemii układu nerwowego, biocybernetyką (właśnie w Poznaniu
prowadzi seminaria na temat przetwarzania informacji w układzie nerwowym) i
kto wie czym jeszcze...
--
W nagłówku adres antyspamowy - w razie pisania prywatnej wiadomości proszę
wpisać "op.pl" w miejsce "kutno.invalid".