Strona główna Grupy pl.sci.medycyna Propozycja grupy pl.sci.neuroscience (dyskusja na pl.news.nowe-grupy) Re: Propozycja grupy pl.sci.neuroscience (dyskusja na pl.news.nowe-grupy)

Re: Propozycja grupy pl.sci.neuroscience (dyskusja na pl.news.nowe-grupy)

From: A.L. <a...@h...com>
Newsgroups: pl.sci.biologia,pl.sci.medycyna,pl.sci.psychologia
Subject: Re: Propozycja grupy pl.sci.neuroscience (dyskusja na pl.news.nowe-grupy)
Date: Sat, 28 May 2005 17:16:24 -0500

----------------------------------

> [...]
>a)Powstania sumienia nie da sie rozpatrywac poza kontekstem ewolucji kory
>przedczolowej, a tym niewatpliwie zajmuja sie psycholodzy ewolucyjni i
>badacze zwiazani z cognitive neuroscience. Poszukuje sie tez obwodów
>neuronalnych odpowiedzialnych za sumienie: wazna role odgrywa tu przeciez
>nie tylko kora przedczolowa, lecz takze zakret obreczy (wszyscy widzielismy,
>jak rozblyskuje na skanach z fMRI w czasie "konfliktu sumienia"), cialo
>migdalowate, a prawdopodobnie takze inne jadra podstawne (vide: obsesja na
>tle moralnosci jako zaburzenia obsesyjno-kompulsywne).

Kolega byl uprzejmy pomylic grupy: to jest dobre na grupy "sci-fi" i
"paranauki".

>b) Rytmami dobowymi, równiez wydzielaniem hormonów w czasie snu steruje
>m.in. jadro nadskrzyzowaniowe za posrednictwem innych osrodków pnia mózgu.
>Trudno równiez zaprzeczyc, ze kwestia wydzielania somatoliberyny przez
>podwzgórze nie jest tematyka zahaczajaca o neuroscience.

Kolega nie byl uprzejmy a) przeczytac tego co napisalem, b) wykonac
wysilku umyslowego zeby zrozumeic co napisalem.

Ja sie nie pytalem co to jest "neuroscience" ani nie kwestionowalem
takiej dziedziny, ja tylko prosilem o wykazanei ze jest to tematyka
dominujaca na pl.sci.medycyna i pl.sci.biologia, co usprawiedliwialo
by zalozenie nowej grupy.

A.L.