Re: Prośba o bardzo niezyczliwą ocenę/krytykę mojego pisma

From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
Newsgroups: pl.hum.polszczyzna,pl.sci.medycyna
Subject: Re: Prośba o bardzo niezyczliwą ocenę/krytykę mojego pisma
Date: Wed, 22 Jan 2014 17:07:13 +0100

"Eneuel Leszek Ciszewski" lbna86$6ba$...@n...news.atman.pl

> Z tej strony:

> http://usk.onestepcloud.pl/pl_PL/poradnia-urazowo-or
topedyczna-2.html

> dane mi było poznanie chyba

> Marka Bieleckiego

> w roku 2004, kiedy to leczyłem niepoprawnie zrośnięty pierwszy palec prawej ręki.

Aby było jasne (choć IMO nie tylko wg mnie nie jest niejasne)
ów lekarz nie doprowadził do niepoprawnego zrośnięcia mego palca,
ale miał wYprowadzić z niepoprawnego zrośnięcia. Miał operować
mój źle zrośnięty palec. Choć akurat opisuję złych lekarzy,
tego lekarza zaliczam do lekarzy dobrych.

Do operacji nie doszło, gdyż zanim palec mógł być operowany,
na tyle poprawił się jego stan, iż z operacji zrezygnowałem.

Do lekarza tego trafiłem dwiema drogami naraz -- dostałem do
niego skierowanie od lekarza z rehabilitacji (który uważał,
iż należy unieruchomić staw -- na resztę życia, nie jakoś
tymczasowo) i od znajomego znajomego, który tego lekarza
uważał za najwartościowszego w okolicy.

Najwartościowszego i zarazem niedostępnego. Znajomy znajomego
zdumiał się, gdy mu obwieściłem, iż ,,jestem w posiadaniu''
ważnego skierowania do tego właśnie lekarza.

Kierujący mnie rehabilitant uznał, że palec ma w stanie
bardzo złym, i że jeśli ktoś potrafi mi pomóc, to tylko
ten właśnie lekarz.

Ten zaś lekarz po obejrzeniu RTG i palca, stwierdził, że nie
mam złamania przeZstawowego, ale przeDstawowe i że na jakąkolwiek
operację jest za wcześnie, a unieruchamianie stawu jest niepotrzebne
i można by je zastosować jako ostateczność kiedykolwiek w przyszłości,
o ile zaszłaby tego konieczność, która wg niego raczej nie może zaistnieć...
(bo i co komu po nieruchomym stawie palca?)

Zalecił rehabilitację, cierpliwe zaczekanie na pełne zrośnięcie
i dodał, że po operacji palec może wyglądać lepiej, ale oznacza
to wcale tego, że będzie lepiej funkcjonował.

-=-

W sumie wielu lekarzy odradzało mi operacje:

)( Dmitruk odradził operację (na której by zarobił)
włókniaka małego w małym placu lewej ręki

)( Bielecki uznał unieruchomienie stawu za makabryczną
pomyłkę i odradzał operację, o której napisałem wyżej
(odrotowanie i przesunięcie przedostatniego paliczka)

)( Futera także uznał unieruchomienie stawu za makabryczną
pomyłkę, ale uznał, że skorygowanie zrotowanego i lekko
przesuniętego paliczka może być słuszne wtedy, gdy
proces zrastania dobiegnie ,,końca'' (o ile tam są
jakiekolwiek końce)

)( Sławiński !!odradzAł!! operację zerwanego ścięgna do
czasu wyczerpania możliwości leczenia zachowawczego

)( Sławiński odradził nie tylko operację uszkodzonego
kolana, ale także ,,ściąganie wody'' z kolana

)( lekarz z sanatorium odradza operacje kręgosłupa,
o ile można żyć (choćby z bólami) bez takich operacji

)( mój dentysta odradza mi operacje (a jego znajomy
je przeprowadza) kręgosłupa, o ile można żyć bez
takich operacji

Natomiast operację (niejako kosmetyczną) zalecała mi dość często:)
lekarka rodzinna, Mariola Aleksandrowicz, która leczyła usilnie
astmę kilka lat za pomocą antybiotyków...

-=-

Czy nieleczona latami astma przyczyniła się do pogorszenia stanu
kręgosłupa? Na pewno tak, choć trudno określić, w jakim stopniu.
Na pewno każde niedotlenienie organizmu (a następstwem astmy jest
właśnie niedotlenianie organizmu) jest szkodliwe.

Z innej strony patrząc -- przetlenianie ;) (w komorach hiperbarycznych)
jest stosowane jako zabieg leczniczy w wielu schorzeniach czy niedomaganiach
bądź stanach pourazowych.

Obok tych komór, stosowane są też leki poprawiające krążenie krwi.
Nawet popularne leki typu aspiryna/polopiryna rozrzedzają krew, co
czasami prowadzi do lepszego ukrwienia pewnych części organizmu.

Ponoć w tym właśnie celu połykam dziennie 2 tabletki witaminy PP
(w sumie 2 razy po 200 mg codziennie od kilku lat) aby poprawić
ukrwienie okolic ucha wewnętrznego...

Nadmierne wentylowanie :) organizmu daje efekt wypłukania tlenu
i zowie się hiperwentylacją. Daje mroczki, zawroty głowy itp.
zjawiska. Niestety nie wiem, dlaczego hiperwentylacja daje
skutki złe, zaś komora hiperbaryczna daje efekty dobre...

--
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'