Re: Prostytucja, normy społeczne (było: Niezależność)

From: "Jakub Słocki" <j...@s...net.nospam>
Newsgroups: pl.soc.rodzina
Subject: Re: Prostytucja, normy społeczne (było: Niezależność)
Date: Mon, 16 Dec 2002 01:09:05 +0100
Sender: j...@p...onet.pl@pa180.biezanow.sdi.tpnet.pl
<arrdmv$jg0$1@news.gazeta.pl> <00c401c29470$f6797c40$9b4dfea9@nielegalny>
<arva4e$p6r$1@news.gazeta.pl> <asfm3o$t37$1@news2.ipartners.pl>
<asftbu$iuo$1@news.gazeta.pl> <ashtk7$94d$1@localhost.localdomain>
<askior$5vb$1@news.tpi.pl> <askmb0$3o3$1@news.gazeta.pl>
<aspmgd$17n$1@localhost.localdomain> <assoi0$63j$1@news.gazeta.pl>
<3...@p...onet.pl> <at2b6p$jdi$1@news.gazeta.pl>
<at5dj5$1jk$1@news.onet.pl> <at6p01$2hmp$1@news2.ipartners.pl>
<at6q6c$sgt$1@news.onet.pl> <at6qn5$2ir7$1@news2.ipartners.pl>
<at6ts4$7i1$1@news.onet.pl> <at756u$p6a$1@news.onet.pl>
<3...@p...onet.pl> <at77a1$1k2$1@news.onet.pl>
<3...@p...onet.pl> <at78cn$4ic$1@news.onet.pl>
<3...@p...onet.pl> <at7aod$e42$1@news.onet.pl>
<atcppu$h0e$1@news.gazeta.pl> <atcqpp$fh7$1@news.onet.pl>
<atgb2a$sg8$1@news.gazeta.pl> <athpp7$quc$1@news.onet.pl>
<atis6q$rro$1@news.gazeta.pl>

Użytkownik "Ewa Ressel" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
news:atis6q$rro$1@news.gazeta.pl...
| Sorki, ale chyba trochę się zagalopowałeś. Ile młodych dziewczyn pragnie
| zostać prostytutkami? Jakoś takich nie spotkałam. A osoby, które marzą o
| zawodzie nauczyciela czy mechanika - owszem.

Nie wiem - nie prowadzę badań, poza tym z takim nastawieniem społecznym nie
wiem czy którakolwiek chciałaby się do tego przyznać.

| czy
|
| Ja tylko postawiłam tezę, że prostytucja niszczy życie uczuciowe. Twoja
żona
| polemizowała z tym stwierdzeniem, ale widzę, że Ty się zgadzasz. Dobre i
to.

Nie, nie zgadzam się z Twoim zdaniem - wyczytujesz to co chcesz wyczytać.
Powiem więc jasno.
Prostytucja nie niszczy życia uczuciowego. Zawęża tylko możliwości jakie ma
się w tym zakresie - nie poprzez zawód jako taki ale odbiór społeczny.

| Byłoby śmieszne, gdyby nie było tragiczne.

Ale to jest prawda! Jakoś tego nie raczysz zauważyć. Tak jak martwisz się o
prostytutki mogłabyś martwić się o dowolny zawód.

| Świetnie, czy masz jakieś dowody poza własnymi szeeerokimi horyzontami?

Tak - i wytaczałem je w poprzednim poście, ale jakoś nie chcesz ich
zauważyć. Prostytucja po molestowaniu to może być skutek. Więc skupiaj się
na przyczynach, a nie skutkach jeśli chcesz z czymś walczyć. Inaczej to
zamiatanie pod dywan.

| Małe pytanko: jaki procent prostytutek chciałoby mieć w papierach, że
| uprawiało ten zawód? Nie wiem, czy wiesz, ale La Strada (a kto jak nie oni
| może być ekspertem w tych kwestiach - no, oczywiście poza duetem Słocka &
| Słocki) właśnie z tego względu sprzeciwia się legalizacji prostytucji.
Efekt
| byłby taki, że ogromna większość kobiet nie dość, że pozostawałaby na
| pastwie alfonsów, to jeszcze łamałaby prawo, nie chcąc się zalegalizować.

Nie wiem ile procent. Wiem tylko że w krajach pewnie strasznych dla Ciebie,
ale nazwijmy to bardziej stonowanych w sądach o innych, legalna prostytucja
właśnie chroni kobiety i mężczyzn przed alfonsami. Dlatego że można
realizować to legalnie a nie tylko na ulicy czy w bramie.

Zresztą jak widać nie ma sensu ta rozmowa, bo oczywiście ty wiesz swoje, i
nie masz zamiaru nawet próbować zrozumieć co ja piszę.

K.