Re: Przechowywanie bigosu

Data: 2003-12-05 15:29:37
Temat: Re: Przechowywanie bigosu
Od: "Adamo 2." <a...@c...com>

Użytkownik "Mechagodzilla" <m...@T...neo.pl> napisał w wiadomości
news:bqq34p$um8$1@zeus.man.szczecin.pl...

> [...]
dobre:)

> tutaj sie nie zgoidze. zadne potrawy z kapusty po rozmrozeniu nie sa
dobre.
> w sloiki, ale KONIECZNIE, pasteryzowac.

ależ ja się zgodzę z Tobą, bo są różne szkoły a moja mówi, że bigos
przemrożony jest dobry:)

Jak wiesz(?) wiele osób zaleca aby w trakcie robienia bigosu go przemrozić
choć kilka godzin, to jaka różnica czy w trakcie czy później?

"*5
Bigos doprawić do smaku solą i pieprzem, można też dodać 1-2 łyżki przecieru
pomidorowego...... według uznania. Następnie odstawić z ognia, ostudzić i
włożyć do zamrażarki. Przemrozić kilka godzin (przynajmniej)"
http://f.kuchnia.o2.pl/temat.php?id_p=3416

czy http://www.ha.art.pl/shuty/shuty_styczen.html

a nawet zdanie będące mocno w opozycji do Twojego:
"Aby bigos był smaczniejszy należy go kilkakrotnie na przemian schładzać, a
nawet przemrażać i podgrzewać."
http://www.polonia.org/bigos.htm

czy też zacytuję jedną z forumowiczek mniamniama:
"Nastepnego dnia na malutkim ogniu rozgrzac, doprowadzic do zawrzenia,
mieszajac, aby sie przypalil i jak tylko zawrze, znow na mroz i tak przez 7
dni. Nalezy zrobic odpowiednio wczesniej i jest wspanialy."

http://www.mniammniam.pl/forum/viewtopic.php?topic=1
274&forum=4
proponuję obejrzeć powyższy link do dyskusji na temat zamrażania bigosu.

jak również zeszłoroczny wątek bigosowy, gdzie wyraziłaś to samo zdanie:
na który Dorunia odpowiedziała , że chwali sobie mrożony a jej ślubny woli
taki po rozmrożeniu,
Krycha napisała cytuję:
"Bo trzeba go rozmrozic przed jedzeniem ;-)
Jedna zapomniana paczka wielkanocnego bigosu dotrwala
u mnie do sierpnia i byl doskonaly."
a Joasia napisała, że zna takich co przed pierwszym podaniem do stołu
zamrażają,
bo tylko przemrożony jest dobry ich zdaniem...
podaję linka:
http://tinylink.com/?oZCYfrhePU

a ostatnio oglądałem Kuroń gotował bigos na żywo we Wrocławskim Centrum
Bielany i też mówił, że powinno się go przemrozić, więc również tą szkołę
reprezentuje (mrożeniowcy;)

więc jak widać zdania mogą być podzielone i każdy musi sobie je wypracować.
Ty twierdzisz, że mrożenie psuje smak, ja twierdzę, że go poprawia:)
Moim zdaniem bigos poprostu się mrozi, moja babcia trzyma bigos zamrożony
poza domem i kiedy chce ktoś zjeść bigosu to musi sobie kawałek niemal
odrąbać;)

Pozdrawiam,
Adam