Strona główna Grupy pl.soc.dzieci.starsze Rower 16" Re: Rower 16" [lekko OT - dlugie]

Grupy

Szukaj w grupach

 

Re: Rower 16" [lekko OT - dlugie]

« poprzedni post następny post »
Data: 2005-05-19 11:04:04
Temat: Re: Rower 16" [lekko OT - dlugie]
Od: "Vax" <v...@t...pl.bez.tego.tu>
Pokaż wszystkie nagłówki

Użytkownik "Nixe" <n...@f...peel> napisała:
> "Vax" <v...@t...pl.bez.tego.tu> napisał
>
>> Niewielu znajdziesz, rozumiejacych przez "zasuwa, ze kola odpadaja"
>> Twoje "toczy sie niepewnie w tempie 2-3 km/h".
>
> 1.) nigdzie nie napisałam " ... że koła odpodają"

alez oczywiscie, napisalas tylko: "niedługo pogubi je na krawężnikach",
nie _dokladnie_ lecz w sposob _zblizony_ przytoczylem Twe slowa.

> 2.) przypuszczalnie jesteś tu jedyną osobą, która po wytłumaczeniu, co
> miałam na myśli, nadal będzie dyskutowała tak, jakby tego wytłumaczenia
> nie
> było.

Bzdura.
Napisalas cos w stylu:
"moje dziecko dostalo gitare i juz wymiata na niej takie riffy,
ze hohohoho, jak Hendrix prawie"

Na co ja cos w stylu:
"no to mozna pomyslec by o szkole muzycznej"

Na co pada odpowiedz:
"a odczep sie ze szkola muzyczna, on dopiero drugi
dzien brzdeka sobie bezladnie na plastikowej gitarce
z tesco, nawet nie da sie jej nastroic..."

Wies sie _uprzejmie_ wycofalem, piszac cos:
A to teraz juz wiem, co mialas na mysli, piszac "wymiata".

Ustaliwszy, ze dla mnie wymiatanie i zasuwanie to pojecia
okreslajace bardziej zaawansowane umiejetnosci niz
nieporadne poczatki, napisalem:

"Jak tylko maluch zaczyna _szybko_ jezdzic, powinno sie
(moim zdaniem) odkrecac mu kolka"

Podkreslajac "szybko" i zaznaczajac, ze to moje zdanie.

Ty zas czepilas mi sie nogawki jak wkurzony psiak,
nie mogac mi zapomniec tego, ze majac (wylacznie z Twej
winy) calkowicie mylne pojecie o umiejetnosciach
Twego dziecka, "chcialem je zabic" doradzajac
odkrecenie mu bocznych kolek. W dobrej wierze.

A poszlo mi... sio, sio!

>> Zechcesz jednakze przypomniec, co takiego "ze zrozumieniem"
>> chcialac przekazac, odnosnie rowerkow?
>
> Jedynie to, że do nauki jazdy na rowerze_nie_jest_niezbędna_wiedza z
> zakresu
> fizyki czy dynamiki.

A do nauczania kogos skonczone studia pedagogiczne.
Jednak wole, by moje dziecko uczyl ktos, z odopowiednim
przygotowaniem, nic nie ujmajac zbyt wiele, co go nie maja.
O tak, nie zaszkodzi, a tylko pomoc moze...

A w ktorym miejscu, tak z ciekawosci, napisalem,
ze nalezy uczyc dziecko fizyki, czy dynamiki?
O ile pamietam, to pisalem, iz osobie _uczacej_
zdanie sobie sprawy z kilku zasad moze _pomoc_.

> Natomiast w żaden sposób nie podważałam tezy, że wiedza
> ta_może_być pomocna.

No wiec nie podwazalas tezy, ktora wyglosilem,
podwazasz tezy, ktorych nie wypowiedzialem,
no to o co ten halas?

> Dokładnie to samo usiłowała przekazać Ci Aga. Całą resztę - brak logiki w
> jej rozumowaniu, którego to braku ja w żaden sposób nie zauważyłąm -

i nie zrozumiesz, a mi juz szkoda czasu na kolejne przyklady :(

> dośpiewałeś sobie sam, ponieważ trudno Ci pogodzić się z faktem, ze nikt
> nie
> napisał wprost "O boski Vaxie - jesteś wyrocznią w kwestii nauki jazdy na
> rowerze i wiem, że bez wiedzy z zakresu fizyki nie będę w stanie dobrze i
> skutecznie nauczyć mojego syna/córkę jeździć"

A to o to tu chodzi? Zeby sobie wzajemnie peany spiewac?

Wiesz... cos tak czulem, widzac, ze dla nie ktorych
nie jest wazne CO sie pisze, ale KTO pisze.
Tresc niewazna, za to autor(ka) jest super/extra/hiper osoba.
A jak juz pada zarzut: ale pisze jak powalona
to nastepuje riposta "ale jej nie znasz" - fakt, znam tylko
jej tworczosc i na tej podstawie oceniam.

Tak sie sklada, ze niczego nie oczekiwalem, nie ubiegam
sie tez o posade "instruktora jazdy na rowerkach bobo".
Podalem swoja metode, uzasadnilem ja logicznie,
podpierajac sie miedzy innymi nauka. Zdalem raport
dotychczasowych efektow. Nakreslilem niebezpieczenstwa
mogace grozic zbyt szybko jezdzacemu dziecku na zbyt
malym rowerku z bocznymi kolkami.
Wypowiedzialem sie tez na temat kilku powszechnie
popelnianych bledow, ktorych wyeliminowanie wedle
moich obserwacji, sprawia, ze dzieci jezdza pewniej,
wygodniej i bezpieczniej.
W mych wypowiedziach padaly slowa "moim zdaniem", "IMHO"
i podobne.
Ktos _moze_ ale nie _musi_ skorzystac z mych rad.
Ale fajnie bedzie, jak sie choc przez chwile zastanowi
i wyciagnie _wlasne_ wnioski.

>> Bo z tego, co pamietam, to utrzymywalas, ze boczne kolka
>> daja stabilnosc na poziomie choinki na stojaku, co czyni
>> czterokolowe sprzety, przy zasuwaniu nawet po kraweznikach,
>> bezpieczniejsze, niz normalna jazda na dwoch kolach.
>
> W przypadku dziecka, które niedawno zaczęło przygodę z rowerem i nie
> potrafi
> samodzielnie utrzymywać równowagi, jazda na czterech kółkach jest
> bezpieczniejsza

Sluchaj, nie "dyskutujmy" w ten sposob.
Gadasz to, co powszechnie wiadomo. Ok. Ale to _powszechnie_
wiadomo. Rownie dobrze mozesz napisac, ze 2*2=4 i uwazac,
ze skoro masz racje, to sprawilas, ze ja jej nie mam.
Ja napisalem, zeby _przestawiac_ dzieci na dwa kola
"tak szybko, jak to mozliwe". Nic nie mowilem, zeby sadzac
chwiejnego 2-latka na zbyt duzy, dwukolowy rower.
Natomiast w moim odczuciu dziecko, co zasuwa po kraweznikach
i niedlugo pogubi kola, zasluguje na to, by mu te kolka
odkrecic _zanim_ je pogubi i nauczyc _bezpieczniejszej_
techniki jazdy.

> , niż jazda na dwóch kołach (która siłą rzeczy jest fizycznie
> niemożliwa na tym etapie nauki).

wiec uwazasz, ze "niemozliwa" kwalifikuje sie do
"tak szybko jak to mozliwe" - zwracam uwage na pare
mozliwe-niemozliwa

> Właśnie ze względu na stabilność
> czterokółkowca, a brak stabilności dwukółkowca prowadzonego przez takie
> dziecko.

My tu pisalismy o jezdzeniu, a nie o:
"Na razie uczy się kręcić pedałami, utrzymywać kierunek ruchu, nie rozglądać
na boki"

Moje dalsze uwagi tyczyly sie juz _szybciej_jezdzach_ dzieci.
Takze zagrozenia wynikajace z braku stablinosci przywiekszych
predkoscia nie dotyczyly sie Twego "z tych szalonych", demona
szybkosci, zasuwajacego 2-3km/h.
Taka predkosc nie zagraza na ogol wywrotka z powodu
nadmiernej sily odsrodkowej.

I wiesz, to glupie jakies.
Ja tu pisze o szybkosciach. Ty napisalas, ze Twoj zasuwa.
Ok, wyjasnilismy sobie, ze ja pisze o szybkosciach, a Ty nie.

Tylko czemu, jak ja pisze _nadal_ o szybkosciach,
to Ty _nadal_ sie wyklocasz, ze jak szybkosci brak,
to to jest nieprawda?

Rownie dobrze mozemy pisac o zaletach pasow bezpieczenstwa,
podczas _szybkiej_ jazdy, a Ty i tak bedziesz przytaczac argumenty,
ze przeciez jak auto stoi w garazu, to to nie ma znaczenia.

Rozdzielmy wiec te dwie rzeczy:

1. Jesli mowimy o wysokich szybkosciach (np. biegnacego dziecka),
to masz cos do dodania?

2. Jesli mowimy o 2-3km/h to ja nie mam nic do dodania,
bo dziecko, dla ktorego taka szybkosc to szczyt mozliwosci,
nie da sobie jeszcze rady na dwokolowcu. Jeszcze nie jest
gotowe.

v.


 

Zobacz także


Następne z tego wątku Najnowsze wątki z tej grupy Najnowsze wątki
19.05 Nixe
19.05 Vax
19.05 Vax
19.05 Nixe
19.05 Nixe
19.05 Vax
19.05 złośliwa
19.05 siwa
19.05 Baranska
19.05 Agnieszka Krysiak
20.05 Z. Boczek
20.05 Z. Boczek
20.05 Z. Boczek
20.05 Piotr Czyż
20.05 Piotr Czyż
"Młodzieżowe Słowo Roku 2025 - głosowanie", ale bez podania znaczeń tych neologizmów
Statystyki inicjacji seksualnej
Poszukuje tytułu książki
Jak wyobrazacie sobie otwarcie przedszkoli i klas I - III ?
Dobre rady i sprytne sposoby przydatne dla dzieci, młodzieży i dorosłych
Znalazłam kanał na YouTube dla dzieci i nie tylko i poszukuję podobnych
Syndrom Dudusia u dzisiejszej młodzieży
Coś się komuś pomyliło.
Prymitywne Piractwo Prawne
U Was też tak jest?
Szóstki
testując trzecioklasistów - OBUT 2014
Tylko odbić się od dna...
www.vampisoft.com - serwis dla dzieci
opiekun medyczny
NOWY: 2025-12-07 Algorytmy - komentarz [po lekturze ks.]
"Młodzieżowe Słowo Roku 2025 - głosowanie", ale bez podania znaczeń tych neologizmów
[polscy - przyp. JMJ] Naukowcy będą pracować nad zwiększeniem wiarygodności sztucznej inteligencji.
[polscy - przyp. JMJ] Naukowcy będą pracować nad zwiększeniem wiarygodności sztucznej inteligencji.
Reżim Talibów w Afganistanie zakazał kobietom: pracy w większości zawodów, studiowania, nauki w szkołach średnich i podstawowych!!!
Edukuję się jak używać Thunderbirda
NOWY: 2025-09-29 Alg., Strukt. Danych i Tech. Prog. - komentarz.pdf
Polska [masowo - przyp. JMJ] importuje paprykę, a polska gnije na polach
Kol. sukces po polsku: polscy naukowcy przywracają życie morskim roślinom
Tak działa edukacja Putina. Już przedszkolaki śpiewają, że są gotowe skonać w boju
Medycyna - czy jej potrzebujemy?
Atak na [argentyńskie - przyp. JMJ] badaczki, które zbadały szczepionki na COVID-19
Xi Jinping: ,,Prognozy mówią, że w tym stuleciu istnieje szansa dożycia 150 lat"
Zbrodnia 3 Maja
Połowa Polek piła w ciąży. Dzieci z FASD rodzi się więcej niż z zespołem Downa i autyzmem