Data: 2007-10-03 09:47:53
Temat: Re: Syn nie chce ?ISO-8859-2?Q?chodzić do szk. muzycznej?=
Od: "Agnieszka" <a...@z...pl>
Pokaż wszystkie nagłówki
Użytkownik "M&C" <c...@C...pl> napisał w wiadomości
news:fdvo8d$c2s$4@atlantis.news.tpi.pl...
> Agnieszka pisze:
>
>>>> Zrozumiałam, że nie umiesz zrozumieć, że nauczyć kogoś trzeba umieć.
>>>> Nauczyciele uczą się uczenia innych przez 5 lat, to się metodyka
>>>> nazywa,
>>>
>>> Powiedz na jakiej uczelni i jaki kierunek. Poza pedagogiką.
>>
>> Matematyka z informatyką na przykład
>> http://www.pwszplock.pl/index.php?option=com_content
&task=view&id=92&Itemid=68
> Link mi sie nie otwiera. Ale fakt, na UWr matematyka ma specjalizacje
> nauczycielską. Być może polonistyka też. Ale większość raczej nie.
Z adresu raczej nie wynika, żeby był to link do strony uniwersytetu. A pod
linkiem było coś takiego:
Charakterystyka specjalności kształcenia:
Studia na specjalności: matematyka z informatyką gwarantują absolwentom
uzyskanie rozległej wiedzy teoretycznej i praktycznej z zakresu matematyki i
informatyki, wyposażają absolwentów w cechy osobowości niezbędne do podjęcia
pracy w charakterze nauczyciela wymienionych przedmiotów oraz umożliwiają
podjęcie uzupełniających studiów magisterskich dziennych, wieczorowych,
zaocznych oraz eksternistycznych (poprzez internet) w uczelniach wyższych na
specjalnościach: matematyka lub informatyka.
Kształcenie na tej specjalności umożliwia także absolwentom uzyskanie
przygotowania do podejmowania działań edukacyjnych i opiekuńczych we
współczesnej szkole, bowiem plan studiów obejmuje również przedmioty
pedagogiczne niezbędne do wykonywania zawodu nauczyciela matematyki
informatyki w szkole podstawowej i gimnazjum.
Wykaz przedmiotów, które realizowane są w toku studiów:
Blok przedmiotów matematycznych
a.. Algebra liniowa
b.. Algebra ogólna
c.. Geometria szkolna
d.. Geometria
e.. Rachunek prawdopodobieństwa
f.. Wstęp do matematyki
g.. Analiza matematyczna 1
h.. Analiza matematyczna 2
i.. Analiza matematyczna 3
j.. Analiza matematyczna 4
k.. Teoria miary i całki
l.. Wstęp do topologii
m.. Równania różniczkowe
Wstęp do analizy funkcjonalnej Seminarium dyplomowe
n.. Fizyka 1
o.. Fizyka 2
Blok przedmiotów informatycznych
p.. Wstęp do informatyki
q.. Podstawy obsługi komputera Oprogramowania użytkowe
r.. Systemy operacyjne
s.. Wstęp do programowania
t.. Algorytmy i struktury danych
u.. Publikowanie w sieci (Internet)
v.. Bazy danych
w.. Komputerowe wspomaganie obliczeń
x.. Wstęp do metod numerycznych
y.. Sieci komputerowe
z.. Automaty i języki formalne
Blok przedmiotów pedagogicznych
aa.. Podstawy edukacji 1
ab.. Podstawy edukacji 2
ac.. Podstawy edukacji 3
ad.. Metodyka nauczania matematyki 1
ae.. Metodyka nauczania matematyki 2
af.. Metodyka nauczania matematyki 3
ag.. Metodyka nauczania informatyki 1
ah.. Metodyka nauczania informatyki 2
ai.. Metodyka nauczania informatyki 3
aj.. Psychologia ogólno-rozwojowa i wychowania
Blok przedmiotów kształcenia ogólnego
Przedmiot do wyboru
ak.. Język angielski
al.. Wychowanie fizyczne
Ponadto, w toku studiów realizowana jest praktyka zawodowa w wymiarze
15tygodni.
Ja wiem, że "w narodzie" pokutuje przekonanie, że każdy idiota może uczyć w
szkole. Na szczęście nie wszyscy w to wierzą i istnieją szkoły, które dają
naprawdę solidne podstawy do nauczania dzieci. I dzięki temu (prawie) każdy
z nas pamięta przynajmniej jednego nauczyciela "z prawdziwego zdarzenia".
Agnieszka
|