Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
sfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
From: Lolalny Lemur <s...@n...o2.pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: Syn nie chce chodzić do szk. muzycznej
Date: Sun, 30 Sep 2007 19:05:33 +0200
Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
Lines: 37
Message-ID: <fdoku7$2o9$1@nemesis.news.tpi.pl>
References: <1...@k...googlegroups.com>
<46fe5271$1@news.home.net.pl> <fdmip1$fb1$2@atlantis.news.tpi.pl>
<fdmmht$j41$1@inews.gazeta.pl> <fdoetn$9u0$1@atlantis.news.tpi.pl>
<fdoh21$1d9$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: cjk42.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1191171847 2825 83.31.60.42 (30 Sep 2007 17:04:07 GMT)
X-Complaints-To: u...@t...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 30 Sep 2007 17:04:07 +0000 (UTC)
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.6 (Windows/20070728)
In-Reply-To: <fdoh21$1d9$1@inews.gazeta.pl>
X-Antivirus: avast! (VPS 000777-3, 2007-09-29), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.dzieci.starsze:30766
Ukryj nagłówki
miranka pisze:
>> Juz pisałam.
>> Wiolonczela od 11-go roku zycia - pierwszy rok po godzinie dziennie,
>
> Wszystko razem imponujące, ale 11-letnia panna ma większą świadomość tego,
> po co ćwiczy niż 8-latek.
Oczywiście. I po raz setny: po co zmuszac ośmiolatka do _nauki_gry_ na
instrumencie?
> Mój 8-latek ćwiczył po 15 minut dziennie, DUŻO
> więcej przed koncertami, jasełkami itp,itd. 11-latek ćwiczył jeszcze więcej,
> bo już sam dobierał sobie repertuar, zmuszał nauczyciela, by pomagał mu
> nauczyć się melodii spoza podręcznika, eksperymentował. Ale to nie byłoby
> możliwe, gdyby wcześniej ktoś próbował go zmusić, żeby ćwiczył więcej niż
> sam chciał.
Nie tak. Nauczyciel powinien go zmotywować i nie wmawiać mu, że 15 minut
wystarczy do czegokolwiek. A dzieciak na bazie tej motywacji powinien
sam siebie zmusić. A jak nie - to cóż - z pełną świadomością, że
rezultaty będą takie sobie.
> Może po prostu do każdego dziecka trzeba podejść nieco inaczej i może nie
> istnieje coś takiego jak jedynie słuszna metoda?
Może nie każde dziecko musi grać?
I nie mówię tu o zabawach muzycznych, do ktorych nawet konkretny
instrument nie jest niezbędny, tylko o lekcjach muzyki.
LL
--
*Lemury porozumiewaja sie za pomoca roznych
dzwiekow - niektore przypominaja odglosy
wielorybow i policyjna syrene, inne,
jak u lemura wari, smiech szalenca.*
|