Re: Tematy okołodzieciowe

From: Nela Mlynarska <n...@t...com.pl>
Newsgroups: pl.soc.rodzina
Subject: Re: Tematy okołodzieciowe
Date: Thu, 21 Nov 2002 12:06:18 +0100

Hanka Skwarczyńska napisał(a):

> I coraz poważniej się
> obawiam, że skończy się tak, jak piszą dziewczyny - będę musiała
> się pogodzić albo z wychowywaniem twardą ojcowską ręką, albo z
> brakiem jakiegokolwiek udziału TŻ w myśl zasady "Tobie to lepiej
> wychodzi".

Albo z orką na ugorze. Znaczy z ciężką pracą po obydwu stronach. Na ciągłym
wałkowaniu tematu i urabianiu towaru. To się da. Ciężkie jak kopanie rowów,
ale się da. Czasem chce się paść na pysk i powiedzieć - idę do mamy, ale się
da, jeśli się chce.

> Jedno i drugie jakoś mi nie leży. I teraz w długie
> zimowe wieczory zastanawiam się nad tym, nad czym nie miała
> okazji się zastanowić Nela...

Skoro jesteś w tej komfortowej sytuacji i jeszcze możesz teoretyzować, to
drąż temat już teraz. Uświadom TŻ z całą stanowczością/pełną prawdą/jej
bolesnością (dla niego) jakie są Twoje poglądy (możesz na początek trochę
wyolbrzymić, abyś miała z czego spuszczać w negocjacjach). Uświadom mu, że
przy takim jego podejściu, nie sądzisz abyś potrafiła udźwignąć ciężar
macierzyństwa. I Rozmawiajcie, jeśli trzeba kłóćcie się, rozmawiajcie,
uzgadniajcie, drąż...?...cie aż do bólu. Lepiej teraz niż potem.

Tak myślę. Tak robiłabym, gdybym wiedziała wcześniej co mnie czeka.

Pozdrawiam,
Nella