Re: Topinambur

Data: 2019-03-25 08:30:31
Temat: Re: Topinambur
Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

On Sun, 24 Mar 2019 19:34:53 +0100, Gee wrote:
> W domu zażyczyli sobie topinambura. Kilka bulw ze sklepu zaczyna
> wypuszczać pędy to pójdą do ziemi. Zacząłem przeglądać internet i widzę
> że są różne odmiany topinambura. Wszystkie są jadalne (i smaczne)? Nie
> ma jakichś ozdobnych odmian tej rośliny? Chodzi mi o odmianę Chinese. Na
> zdjęciach jest mocno podłużna czyli dobrze nadawałaby się na frytki.
> Tylko czy to będzie smaczne? Ktoś coś wie na temat tych innych odmian
> topinambura?

Topinambury ludzie jedli podczas wojny, kiedy nie było nic innego. Dziś
to moda u "smakoszy" co to szukają na siłę czegokolwiek by się zachwycić.
Smakuje to jak czteroletni kartofel.

Małżonka czasem to dziadostwo przygotowuje. Dość powiedzieć że w te dni
chodzę głodny. Próbowałem dać to owcom, ale dziewczyny też nie chcą
ruszyć - a wybredne z natury nie są, bo nawet obierki od kartofli są w
stanie wsunąć.

Mateusz