Re: Wędzenie.

Data: 2009-12-05 22:00:07
Temat: Re: Wędzenie.
Od: Jadrys <C...@y...com>

XL pisze:

> MŚK złowił parę razy, ale takie małe sznurówki, więc zostały wypuszczone.
> Natomiast pięknego dwukilogramowego (po oczyszczeniu) szczupaka trzymam na
> Wigilię.

Ja też mam odłożonego okazałego szczupaka i sandacza na wigilię. A tak
na codzień pół zamrażarki innego rybiego drobiazgu. Ten rok był
wędkarsko bardzo udany.

> W jakim sensie - smakowo, czy za sucha? Ile czasu trzymałeś w solance?

Trochę krócej niż węgorze, ale to chyba nie w tym rzecz - po prostu czuć
ja było błotem.. Jeszcze żadna uwędzona przeze mnie ryba nie miała
takiego smaku.

> Tołpygi nigdy nie wędziłam, ani nawet nie znam jej smaku. No, może kiedyś
> dawno jadłam, ale nie kojarzę.

Jest to ryba tłusta i się wydaje że po uwędzeniu powinna być smaczna.
Jednak ja też nie spotkałem jej w żadnym sklepie rybnym pod taka
postacią . Być może jednak nie nadaje się do wędzenia..

PS. Kiedyś dawno temu zatrułem się smażoną ikrą tołpygi..