Wielkie żarcie...?

1. Data: 2013-10-01 22:57:54

Temat: Wielkie żarcie...?
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.wielkiezarcie.com/article48964.html

2. Data: 2013-10-01 23:17:42

Temat: Re: Wielkie żarcie...?
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 1 Oct 2013 22:57:54 +0200, Ikselka napisał(a):

> http://www.wielkiezarcie.com/article48964.html

"(...)Dr Małgorzata Kozłowska-Wojciechowska z Instytutu Żywności i Żywienia
oponuje: - Człowiek to nie tylko układ krwionośny. Soja nie jest źródłem
żelaza, tylko prawdziwe mięso. A bardzo dużo jest w społeczeństwie
niedokrwistości i żelazo jest potrzebne. Ponadto europejska soja jest
bogata w fitoestrogeny. Ich nadmiar powoduje hamowanie wytwarzania hormonów
własnych, zwłaszcza testosteronu. To dobre dla kobiet w menopauzie.

Czy to nie przez tę soję mężczyźni robią się tacy zniewieściali, opóźnia
się dojrzewanie płciowe u chłopców?

O najtańszą szynkę z Carrefoura pytam jej producenta Henryka Kanię,
właściciela zakładów mięsnych w Pszczynie. - Mamy wędliny z różnych półek:
szynki dojrzewające, polędwice surowe. A szynka z łopatki jest tańsza.
- Ile wody jest w najtańszej szynce?
- Przecież samo mięso składa się w 70 procentach z wody. Wiedział pan?
- Spytam inaczej: ile wędliny uzyskuje pan z 1 kg szynki?
- 1,20-1,30 kg. To standard.
- Co pan dodaje, że ona się tak zwiększa? Soję?
- Jeśli ktoś dodaje soję, to musi to napisać na etykiecie.
- A pan dodaje czy nie?
- Są substancje białkowe, może niektóre na bazie soi. Uczciwie mówiąc, to
nawet nie wiem.
- A kto ma wiedzieć jak nie pan?
- Mam czterech technologów, musiałbym ich spytać.(...)"

Całość warta przeczytania.

3. Data: 2013-10-02 11:16:32

Od: Robson <r...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Całość warta przeczytania.

Czytam, czytam i coraz bardziej się przekonuję, że zrobiłem dobrze:
kupiłem pół świnki wychowanej na ziemniakach, rozebrałem, pokroiłem,
popeklowałem i w sobotę będzie wielkie wędzenie: kiełbasa swojska -
przepis grupowy, krakowska, szynki, schaby i boczki - mniam!

4. Data: 2013-10-02 11:51:08

Od: LeonKame <k...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-10-02 11:16, Robson pisze:

> [...]
> popeklowałem i w sobotę będzie wielkie wędzenie: kiełbasa swojska -
> przepis grupowy, krakowska, szynki, schaby i boczki - mniam!

A masz pewnośc ze na kartoflach nie na SOi ? Oni pchają tę soje do
wszystkiego jako wypełniacz bo ma cudowna własciwośc wchłaniania smaku
i zapachu produktu z którym jest mieszana. jednym słowem świetnie
imituje inne produkty, i podobno tez powoduje oprocz zmniejszenia
poziomu testosteronu objawy uboczne jak np zespół downa. Prawde mowiac
wiekszosc chinczykow wyglada jakby miala downa.

:):):)

5. Data: 2013-10-02 12:35:34

Od: Anai <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 02.10.2013 11:51, LeonKame pisze:

> Prawde mowiac wiekszosc chinczykow wyglada jakby miala downa.
>

> :):):)

... ale śmieszne O_o
Swoją drogą - zważywszy na to, że trochę tych Chińczyków jest ciekawa
jestem gdzie to miałeś okazję obserwować ich w i ę k s z o ś ć...
--
Pozdrówki
Anai

6. Data: 2013-10-02 14:15:37

Od: iwanos <i...@6...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-10-02 12:35, Anai pisze:

> ... ale śmieszne O_o
> Swoją drogą - zważywszy na to, że trochę tych Chińczyków jest ciekawa
> jestem gdzie to miałeś okazję obserwować ich w i ę k s z o ś ć...

chyba ci sie coś pomyliło, powinno być ANAL a nie ANAI

7. Data: 2013-10-02 14:18:59

Od: Anai <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 02.10.2013 14:15, iwanos pisze:

> chyba ci sie coś pomyliło, powinno być ANAL a nie ANAI

Ojojoj... ale mi pojechałeś O_o

8. Data: 2013-10-02 14:24:07

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 02 Oct 2013 11:16:32 +0200, Robson napisał(a):

> [...]
> popeklowałem i w sobotę będzie wielkie wędzenie: kiełbasa swojska -
> przepis grupowy, krakowska, szynki, schaby i boczki - mniam!

Popieram. U mnie raz na 2-3 miesiące.

9. Data: 2013-10-02 16:56:49

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 1 Oct 2013 23:17:42 +0200, Ikselka napisał(a):

> [...]
> nawet nie wiem.
> - A kto ma wiedzieć jak nie pan?
> - Mam czterech technologów, musiałbym ich spytać.(...)"

A tu - cóż za troskliwość o zdrowie konsumenta, ba, dobrodziejstwo wręcz:

"Jacek Sim z Herbapolu wyjaśnia: - Sok malinowy nie nadaje się do dłuższego
przechowywania, gdyż nawet przygotowany metodą domową po pewnym czasie
traci swój naturalny kolor i brązowieje. Odpowiednio dobrana kompozycja
dodatkowych - poza zagęszczonym sokiem malinowym - składników zapewnia
kolor, smak i zapach malinowy intensywniejszy i trwalszy niż sam sok
malinowy. Wynika to z oczekiwań konsumentów. Ponadto zdrowotne walory
produktu dzięki aronii są wyższe, niż zapewniałby sam syrop malinowy."

10. Data: 2013-10-02 17:04:52

Od: LeonKame <k...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

> ... ale śmieszne O_o
> Swoją drogą - zważywszy na to, że trochę tych Chińczyków jest ciekawa
> jestem gdzie to miałeś okazję obserwować ich w i ę k s z o ś ć...

Jak to gdzie w Chinach !

Kuchnia molekularna.
Czubajka kania
No i jeszcze chwalę...