Re: Wrastający paznokieć - gdzie chirurg w wawie ?

From: jd <j...@R...o2.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Wrastający paznokieć - gdzie chirurg w wawie ?
Date: Wed, 12 May 2004 10:40:17 +0200

Czesc!

Robert wrote:

> Mam problem z wrastaj?cym si? paznokciem du?ego palca u stopy. Pó? roku tem
> mia?em ten sam problem, wiec uda?em sie do chirurga, który usun?? paznokieae.
> Niestety problem nie znikn?? i po pó? roku sytuacja wygl?da identycznie jak
> wczesniej. Wszelkiego rodzaju domowe metedy nie pomagaj?, próbowa?em
> wszystkiego, ale sytuacja jedynie ulega?a popgorszeniu. Przegl?da?em
> internet i doczyta?em, ?e w przypadku mocno wrastaj?cego paznokcia mo?e
> pomóc tylko zabieg tzw. klinowego wyci?cia cz??ci paznokcia. Szukam wi?c w
> [...]

Mialem podobny problem. Usuniecie paznokcia nic nie dalo (po pol roku problem
powrocil). Sprawe zalatwil dermatolog, ktory w usunal "dzikie mieso" (sorry za
niefachowe okreslenie) przy pomocy elektrokoagulacji (strasznie klal, bo sprzet
w czasie zabiegu co jakis czas sie psul :-) i uksztaltowal paznokiec w taki
sposob, ze zaczal rosnac prawidlowo. Od tego czasu problemu nie ma (ponad 8 lat
:-)

Caly sukces polega wlasnie IMHO na odpowiednim uksztaltowaniu paznokcia w taki
sposob, aby nie rozrastal sie na boki.

Niestety (dla Ciebie) - wszystko dzialo sie w Poznaniu.

Zycze powodzenia.

jd