Re: Wycięcie znamienia

From: "Gucio" <p...@l...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Wycięcie znamienia
Date: Wed, 05 Jan 2000 15:26:43 GMT

PhoeniX wrote in message <84vbf2$ls7$4@okapi.ict.pwr.wroc.pl>...
>Witam.
>
>Kiedyś pisałem na tą grupe o znamieniu na karku które zaczeło mi
>powoli rosnąć i pobolewać przy uciskach.
>Dzisiaj byłem u lekarza pierwszego kontaktu i polecił mi to wyciąć.
>Nie pozostaje mi nic innego niż posłuchć sie jego rady.
>Jednak nie ukrywam, że boje się tego zabiegu.
>Jeszcze nigdy nie byłem "cięty" więc jeśli któś mógł by
>mi opisać jak wygląda taki zabiek wycięcia znamienia był bym bardzo
>wdzięczny. Czy to boli ? Czy odczówa sie jakieś nieprzyjemne uczucia ?
>Czy po zabiegu rana będzie bardzo bolała ?

Hej PheniX,

Nie przejmuj sie to nie boli (no moze troche). Sam mialem usuwane trzy
znamiona, jedno ze stopy, dwa z glowy. Najpierw lekarz wstrzykuje Tobie
znieczulenie w okolice miejsca ktore bedzie cial. Czeka chwile, bada czy
rzeczywiscie nic nie czujesz i dopiero wtedy tnie.
Jakby to bylo w jakims lepszym miejscu niz kark to mysle ze moglbys nawet
popatrzec jak on to wszystko robi. Aha, jak zacznie leciec krew mocno, to
przypali ci to czyms, nazywa sie to chyba koagulacja (albo cos mi sie
pochrzanilo). W powietrzu bedzie sie unosil zapach palonego ciala.
Fajne jest uczucie jak zszywa rane, takie ciagniecie skory.
Po zabiegu gdy znieczulenie przestanie dzialac moze troche bolec, jak jest
to glowa tak jak w moim przypadku to bolec moze bardziej niz troche. Potem
przez jakies dwa tygodnie trzeba sie ostroznie z rana obchodzic, a potem
jest spokoj.
Badania histopatologiczne sa chyba w placowkach panstwowej sluzby zdrowia
obowiazkowe w takich przypadkach, ale lepiej sie upewnij.

I nie przejmuj sie, jest troche innych bardziej bolesnych zabiegow.

Pozdrowienia
Gucio