Re: Wysoki cholesterol - Lipobon - czy to naprawdę działa ?

From: crusader <w...@i...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Wysoki cholesterol - Lipobon - czy to naprawdę działa ?
Date: Wed, 5 Mar 2008 22:43:17 -0800 (PST)

Bardzo dziękuję za wyczerpujące wyjaśnienie tematu. Miałem problemy z
sercem polegające na napadowym migotaniu przedsionków, które
występowało po wysiłku fizycznym. Podwyższony cholesterol mam od około
10-ciu lat. Obecnie mam 41 lat, jednak dziedziczne obciążenie - ojciec
zmarł na zawał w wieku 51 lat powoduje, że nie mogę przejśc obojetnie
kiedy i u mnie zdrowie zaczyna się sypac. Kardiolog przepisał mi
statyny i stwierdził, że wysoki cholesterol ma raczej genetyczną
przyczynę. Przy okazji, bardzo się stresuję i byc może to też jest
przyczyną, że jest on taki wysoki (niestety po przepisaniu mi leków
uspokajających cholesterol dalej był wysoki). Jedyne co mnie
przekonuje żeby w końcu się przełamac i brac statyny to fakt, że mogą
one rozpuscic złogi miażdżycowe. (od kilku lat mam problemy z potencją
i zastanawiałem się czy to by nie pomogło bo byc może wysoki
cholesterol do tego się przyczynił).
Jedyne czego się boje to skutki uboczne - wątroba i inne organy mogą
wysiąśc. No i niestety jak już zacznie się brac statyny to trzeba je
brac całe zycie. Tylko gdzie jest ten złoty środek? Mam małe dziecko
(2 lata) i chciałby pożyc chociaż te 20 lat, żeby młodemu pomóc trochę
w życiu. Dlatego jeszcze się łudzę, że lepiej stosowac naturalne
metody, a nie truc się prochami. Tylko kto ma tu rację - ja czy
lekarz? Sam nie wiem.

A czy znasz może inne sposoby na rozpuszczenie złogów miażdżycowych.
Czy głodówka może w tym pomóc?

Szczerze mówiąc wciąż nie chce mi się wierzyc, że wyniki tak mi sie
poprawiły, ale faktem jest, że od kiedy zapisuję sobie wyniki (tj. od
około 5-ciu lat) tak dobrych nie miałem. Zaczynam się nawet obawiac
czy obniżenie cholesterolu nie jest wynikiem jakiejś choroby? ale za
miesiąc po następnym badaniu dam znac jak to wygląda.

Jeśli możesz to napisz jakie są jeszcze pozytywne efekty uboczne
brania statyn? Pozdrawiam i dziękuję za rzeczową odpowiedź.