Re: Zakwas chlebowy - ile wody? ile czekac? jaka make?

Data: 2015-02-25 10:59:12
Temat: Re: Zakwas chlebowy - ile wody? ile czekac? jaka make?
Od: krys <k...@p...onet.pl>

Pszemol wrote:

> "krys" <k...@p...onet.pl> wrote in message

> Takiej lejącej się gęstej farby czy takiej kwaśnej śmietany,
> bardziej sztywnej, w którą wbijesz łyżkę i stoi? :-)
> Jak przechylisz gotowy zakwas do użycia to wyleje się ze słoika?

Wyleje się. Ale nie ciurkiem jak mleko. Generalnie bez znaczenia, byle
ruszył, potem i tak gęstosc chcleba kontrolujesz iloscia wody.

> I jeszcze jedno - mój zakwas żytni nie "klei się" natomiast ten pszenny
> ciągnie się i ze słoika wychodzą takie gluty śluzowate :-) konsystencja
> nieapetyczna bardzo :-))) Twój jest płynem bez żadnych glutów?

Płyn to złe słowo. Konsystencję ma jednolitą, pszennego nie robiłam.

> Czyli dodajesz ciepłą wodę wprost do zakwasu z lodówki i nie ma strachu
> o nagłą zmianę temperatury przeciw czemu ktoś mnie ostrzegał...
> OK, czyli nie ma czego się bać :-) Fajnie.

Ciepła - w temperaturze pokojowej, ale przegotowana. Odkąd zaczęli w
wodociągach szaleć z chlorem, zawsze tylko taka.

> Dzięki. Czy Twój zakwas żytni też zmienia kolor?
> Bo mój zaraz po zmieszaniu 100g mąki ze 150g wody ma kolor szary
> (żytnia razowa) a po przefermentowaniu pojawia się w nim kolor
> kremowo-beżowy, z odcieniem lekko różowym. Jak na dnie zostanie
> przefermentowany i dodam warstwę nowej mąki/wody to zanim
> zamieszam słoik to różnicę koloru widać wtedy najłatwiej.
> Po zakończeniu fermentacji ma on dosyć ostry, kwaśny zapach.

A wiesz, że nie wnikałam?Interesują mnie wyłącznie bąbelki:-)
Zapach musi miec kwaśny, jak nazwa wskazuje. W smaku tez niczego sobie.

J.

www.kontestacja.com