Re: Zawartość kofeiny w kawie

From: bbjk <a...@b...cc>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Zawartość kofeiny w kawie
Date: Mon, 05 Jan 2015 08:54:39 +0100

> Jeśli jest to frappé, to nie tylko popatrzeć, ale i wypić można. Niech
> i nawet lody waniliowe tam będą, nie tylko śmietanowa czapa.

No i tutaj pojawia się słynna skądinąd kwestia smaku. Dla mnie dodatek
dowolnej tłustości do kawy ją psuje. Tak, jak niektórym smak herbaty
dodatek masła z mleka jaka. Ale oczywiście wiem, że wiele osób tak lubi,
a nawet dla niektórych nie istnieje kawa bez mleka, czy śmietanki.

>Nawet mógłbym się przed piciem dać okutać w te czarne zawoje
> -- bo może dobrze brać te wypróbowane
> tuareskie sposoby na upał w całości, inaczej będą mało skuteczne.

Albo jeszcze bardziej twarzowe:
http://www.completemorocco.com/wp-content/uploads/20
11/01/Touareg-Guardians-of-the-dunes-1024x768.jpg

> Tak piszą po internetach. Ale ja uważam, że dobre w ogóle, nie tylko
> jako lekarstwo. Warto spróbować całkiem na trzeźwo, również z długim
> okresem "en-pi". Nie mówię, że akurat każdemu to musi pasować.

Znam kawę z cytryną, ale wolę bez. Kawę bez niczego, a cytryna
ewentualnie do innych napitków, najchętniej zimnych, ale to w innej
porze roku.

> Rum z kawą albo z herbatą. Do herbaty najlepszy czarny, do kawy może
> być choćby srebrny. Herbata przy tym od kawy bardziej oczywista.
> Oczywista do tego stopnia, że w cenniku jednego z tatrzańskich
> schronisk, jeszcze z czasów C.K. Monarchii, znalazłem pozycję (po
> prostu) "Herbata" i zaraz po niej "Herbata bez rumu" -- nieco tańsza
> od tej pierwszej.

Teraz to się nazywa herbatą po góralsku, a ta góralskość jest mniej lub
bardziej ochrzczona, to w knajpach. A po domach faktycznie krzepka.

> Rum z cytryną -- to dopiero jest połączenie kanoniczne! Czyli grog.
> Grog, który uratował przed szkorbutem tysiące marynarzy.

O, grog jest dobry na mróz.

> św. Jan Nepomucen zrzucony z mostu Karola do rzeki.

Abstrahując od napitków i losu JN, uwielbiam czeskie namostowe Nepomuki.
Nasze zresztą też.

>Koniaku? Do grogu
> koniaku?! Nie żebym od razu rwał się dawać komuś za to w pysk, ale to
> jednak rum ma być!

A koniak do czego? ;)

> Doceniać stołu uciechy -- rzecz mi bliska. Samoloty śmigające przez
> nieba przestwór -- też sobię cenię. Lecz wszystko to mało, bym chciał
> tylko dla porannej kawy lecieć nad Adriatyk, a potem znów gnać, by
> obiadowego indyka zjeść gdzieś w Maladze. Jak za oknem mróz, gdy zimny
> wiatr wieje, to nic mi po naparstku kawy, garści oliwek i krewetkach.

Sorry, taki mamy klimat.
Ale ja i tak chętnie spędziłabym zimę tam, gdzie cytryna dojrzewa.

> Coś by wtedy bardziej treściwego zjeść, herbatą popić mocną i gorącą.
> A i wódki trochę nie zawadzi, jeśli rumu nie stało.

W tym miejscu podpisujemy protokół rozbieżności, jako że wódki nie
tykam. Ale kusztyczek konaku? Hm, kto to wie...
--
B.