Re: Zdrowe obiady

Data: 2011-01-06 11:01:39
Temat: Re: Zdrowe obiady
Od: Paulinka <p...@w...pl>

medea pisze:
> Mam taki pomysł przy okazji wątku o śmieciowym żarciu ;), żebyśmy się
> podzielili ze sobą pomysłami na ZDROWE obiady chętnie jadane przez dzieci.
> U mnie najchętniej zjadane są:
>
> mięsne:
> - pulpeciki w sosie pomidorowym
> - kotlety schabowe
> - pieczone udka z kurczaka
> - podsmażone kawałki mięsa z piersi indyka (ew. kurczaka) i duszone z
> różnymi warzywami wymieszane z ryżem albo zawinięte w tortillę
> - pieczona wieprzowina z sosem pieczeniowym (ale to mniej chętnie)
> - spaghetti z sosem pomidorowo-mięsnym
> [...]

Mało urozmaicone to menu małej. Mam nadzieję, że chociaż sami się nie
ograniczacie do ww potraw ;)

Michał je wszystko, co ugotuję, Maciek jest wybredny przeokrutnie z
poniższej listy je niewiele rzeczy. Ogólnie jest mięsożerny i nastawiony
anty na warzywa.

mięsne:

- gulasze wszelkiego rodzaju (wołowe, wieprzowe)
- spaghetti bolognese, carbonara (z szynką)
- kotlety mielone, kotlety mielone w sosie pieczarkowym, pomidorowym,
koperkowym
- pieczeń w sosie własnym
- fasolka po bretońsku
- piersi z kurczaka panierowane
- ryby wyłącznie panierowane, duszony tylko łosoś
- kotlety rybne
- karkówka duszona z cebulą
- wątróbka duszona z cebulą
- de volaille z masłem
- zrazy wołowe zawijane
- żeberka w sosie
- pieczona kiełbasa z cebulą
- krokiety z mięsem
- pierogi z mięsem
- leczo
- potrawka z kurczaka
- kurczak po chińsku
- pita z nadzieniem z kurczaka i warzywami
- kurczak pieczony w całości
- zapiekanki z mięsem i ziemniakami
- gołąbki

Do tego z dodatków ziemniaki, kasza gryczana, jęczmienna, makarony, ryż,
kluski ziemniaczane, kopytka

niemięsne:
- naleśniki na słodko
- makaron z owocami
- pierogi ruskie
- kluski leniwe z masłem i cynamonem
- ryż z jabłkami zapiekany
- makaron z pieczarkami
- placki ziemniaczane
- placki z różnych warzyw utarte na grubej tarce
- jajko sadzone

zupy (lubią wszystkie):

- barszcz biały
- barszcz czerwony
- ogórkowa
- pomidorowa
- kapuśniak z kiszonej albo młodej kapusty
- krupnik
- rosół
- szczawiowa z jajkiem
- kalafiorowa
- grochówka
- pieczarkowa
- grzybowa z grubym makaronem
- buraczkowa albo barszcz ukraiński z fasolą
- gulaszowa
- fasolowa
- jarzynowa (rzadko, bo jakoś nie za bardzo mi wychodzi)

Z dodatków do drugiego dania nie jedzą szpinaku i buraczków zasmażanych,
za to wcinają marchewkę z groszkiem na gęsto, fasolkę szparagową z bułką
tartą, kalafiora, surówkę z kiszonej kapusty, ogórki kiszone,
korniszony, surówkę z czarnej rzepy, sałatę ze śmietaną, mizerię, sałatę
z vinegretem, surówkę z pora z jabłkiem, surówkę z kapusty pekińskiej,
surówkę z marchewki z jabłkiem i chrzanem, pikle z ogórków, sałatkę
szwedzką, gotowaną włoską kapustę z bułką tartą, surówkę z rzodkiewki
ze śmietaną i dymką, gotowane brokuły, modrą kapustę i pewnie wiele
innych rzeczy, które robię sezonowo albo jak mi się trafi dobry produkt.

Ogólnie wnioski mam takie, że jedzą raczej zdrowo, chociaż zdaję sobie
sprawę, że żeberka w sosie to pierwszy krok do miażdżycy ;)
Staram się kupować produkty dobrej jakości i nie kupuję gotowców.

I oboje pizzę uwielbiają, a najbardziej lubią mi pomagać przy jej
przygotowywaniu, szkoda tylko, że nikt nie chce za mnie jej wygnieść ;)

--

Paulinka