Re: Zdrowie a malzenstwo

From: "Sebastian Biały" <s...@o...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Zdrowie a malzenstwo
Date: Sun, 19 Feb 2006 22:52:19 -0000

Użytkownik "M" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
news:dt92rt$ke7$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Witam serdecznie,
> Mam dziewczyne, w ktorej jestem bardzo zakochany z wzajemnoscia ;) Bardzo
> mi
> na niej zalezy dlatego gdybysmy chcieli zawrzec zwiazek malzenski nie
> chcialbym jej narazac na jakies niebezpieczenstwa lub rozczarowania. Stad
> tez moje pytania... Jakie badania nalezaloby wykonac abym wiedzial czy nie
> jestem chory na zadna chorobe weneryczna, nie jestem nosicielem HIV (nie
> mam
> zadnych podejzen ale ostroznosci nigdy za wiele), nie jestem bezplodny,
> itd.
> [...]

Witam serdecznie!
Dużo pytań - ale nie dziewię się.
Te grupy krwi - to tzw "konflikt Rh" - Ma on miejsce kiedy ona ma Rh-, a on
Rh+, gdyż wówczas dziecko będzie miało też Rh+ (bo on jest dominujący) i
będzie miało konflikt z organizmem matki. Z tego co wiem obecnie jest to
już jakoś do opanowania (pewno farmakologicznie).
Jak chodzi o brak możliwości spłodzenia potomstwa... och - pewno bardzo
szeroki problem, wiem jednak, iż często bywa, że i Ona i On są zupełnie OK,
a i tak nic z tego (no przynajmniej muszą się nieźle natrudzić, często z
pomocą lekarzy). W takim przypadku wydaje mi isę,że psychika jest
najważniejsza.
Co do reszty się nie wypowiadam, a badania na HIV robą chyba standardowo
każderj próbce krwi (a może tylko wyrywkowo?).
Pozdrwawiam