From: "Harun al Rashid" <a...@o...pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
References: <453bdc71$1@news.home.net.pl> <ehi1mc$t3p$1@news.onet.pl>
<453de1db$1@news.home.net.pl>
<u...@4...com>
<453e1961$1@news.home.net.pl>
<e...@4...com>
<j...@g...news.tpi.pl>
<1...@i...from.poznan>
Subject: Re: Zmiany w ustawach dot. szkolnictwa - projekt.
Date: Sat, 28 Oct 2006 19:05:12 +0200
Lines: 32
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2180
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2180
NNTP-Posting-Host: 80.53.222.234
Message-ID: <4...@n...home.net.pl>
X-Trace: news.home.net.pl 1162055122 80.53.222.234 (28 Oct 2006 19:05:22 +0200)
Organization: home.pl news server
X-Authenticated-User: k...@g...home.pl
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.h
ome.net.pl!not-for-mail
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.dzieci.starsze:19696
Ukryj nagłówki
Użytkownik "Lia"
> Żałuję, że późno dojrzałam do tego, by podręczniki traktowac w sposób
> użytkowy, bez tego szacunku należnego prawdziwym książkom.
>
Ja jeszcze zdążyłam zmienić postępowanie. :))
Nie było łatwo po latach wpajania, że się w książce nie zagina rogów, nie
pisze, nie podkreśla.
> Więc może warto się zastanowić czy dzieci aby na pewno powinny z
> nabożeństwem traktowac podręczniki.
> Ja rozumiem, argument finansowy, zwłaszcza jak się ma dzieci w podobnym
> wieku, ale... twórcze "przerabianie" podręcznika ma bardzo dużo zalet.
>
Rozumiem Was aż do bólu. ALE:
Tak naprawdę chodzi o wybór. Jeżeli kogoś nie stać na twórcze traktowanie
podręcznika, to powinien mieć możliwość nakazać dziecku szanowanie książki.
Albo kupić taniej używany, nietraktowany twórczo przez poprzednika.
Nikt mi nie wmówi, że w podręczniku MUSI się znaleźć ćwiczenie pt. posłuchaj
nagrania i pokoloruj obrazki, albo tabelka z pytaniami, które masz zadać
koleżance z ławki i wpisać odpowiedź. Albo: uzupełnij zdania słowami z
ramki. Te i podobne zadania znakomicie mieszczą się w ćwiczeniach, a jedynym
powodem umieszczenia ich w książce jest zrobienie z niej jednorazówki.
Bardzo drogiej jednorazówki.
Jest kilka typów zadań, które rzeczywiście ciężko przenieść do ćwiczeń:
pytania ze zrozumienia tekstu, tekst poszatkowany. Ale to się da obejść za
pomocą zeszytu i ołówka.
--
EwaSzy
Shhhh, to jest usenet, tu się kopie po dupach, a nie humor poprawia.
(c) Jakub "Cubituss" Kowalski
|