Re: ciśnienie rozkurczowe

Date: Mon, 31 May 2010 11:15:33 +0200
From: Juanitos <j...@g...com>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: ciśnienie rozkurczowe

W dniu 2010-05-31 09:12, Grześ pisze:
> Witam. Mam pytanie jak obniżyć ciśnienie rozkurczowe. To wyższe mam z reguły w
> normie. Rankiem jak mierzę to oscyluje w granicach 125-135. Dolne niestety
> często przekracza nieznacznie 100 (generalnie od 95-104). Jak można
> wyregulować to dolne? Dietą (coś wyrzucić z jadłospisu, coś dodać)? Regularnym
> treningiem np. jazdą na rowerze?
> Wiem że powinno się pewnie pójść do kardiologa, ale z tego co wiem na rejonie
> czeka się 3 miesiące, a generalnie czuję się zdrowy.
>
> pozdrawiam
> Grzesiu

Drogi Grzesiu ! Przeczytałem co napisałeś jak również "porady"
poniżej... A więc tak: niestety musisz wyłożyć 100 PLN i iść prywatnie
do kardiologa zrobić sobie echo serca., ekg. To wszystko będzie za
jednym podejściem, więc nie jest tak uciążliwe. Jeżeli wyniki będą dobre
( stosowne do wieku, którego nie podałeś) trzeba podjąć leczenia
nadciśnienia stopnia łagodnego. Bo to jet nadciśnienie. Zakładam, że
mierzysz dobrym aparatem elektronicznym, z tzw. pełnym mankietem, o
ustalonych porach dnia...

Dieta ani ziółka nic tu nie pomogą, bo rozkurczowe 100 to już duża
liczba... Czekać na "państwowego" lekarza nie ma sensu, bo dostaniesz od
niego skierowanie na badania powyżej. I znowu będziesz czekał stosownie
długo.

Generalnie nadciśnienie nie daję jakichkolwiek objawów chorobowych,
dopóki czegoś nie uszkodzi...

Pozdrawiam

Juanitos