Strona główna Grupy pl.soc.dzieci.starsze co Wy na to... Re: co Wy na to...

Grupy

Szukaj w grupach

 

Re: co Wy na to...

« poprzedni post następny post »
Data: 2005-09-21 10:10:20
Temat: Re: co Wy na to...
Od: Jarek Spirydowicz <j...@w...kurier.szczecin.pl>
Pokaż wszystkie nagłówki

In article <dgp6cc$jds$2@atlantis.news.tpi.pl>,
"Harun al Rashid" <a...@o...pl> wrote:

> Użytkownik "Jarek Spirydowicz" :
> >>
> > Ale na ocenę, że mówienie o segregacji to bzdura, danych wystarczy?
>
> W zupełności.
>
> > Naprawdę uważasz, że dzielenie siedmiolatków (...)
> >
> Gimnazjum. Awantura była o pierwsze klasy gimnazjum.

A. To ja się chowam pod swój kamyczek.

> >> > A co powiesz na pomysł, żeby do II A szły najzdolniejsze pierwszaki, do
> >> > II B średniaki, a do II C te najsłabsze?
> >> >
> >> Czemu nie, ale nie w systemie klasowym, który obecnie panuje.
> >>
> > A dlaczego? Skoro dopuszczasz dzielenie z uwagi na jeden przedmiot, to
> > czemu nie na wszystkie?
> >
> Technicznie się nie da. Jeden jest dobry w matmie a słaby z przyrody, drugi
> świetny w przedmiotach humanistycznych, genialny w przyrodzie i totalne nic
> w fizyce. Jak chcesz podzielić?
>
Według średniej geometrycznej ;)

> Ale, ale - przecież Ty o podstawówce piszesz (ja wciąż o gimnazjum). Tu
> optuję za utrzymaniem klasowego układu. Zainteresowania dopiero się
> kształtują, trudno mówić o wybitnych zdolnościach w jedną lub drugą stronę,
> to się jeszcze ciągle zmienia, ewoluuje. No i niebagatelna kwestia
> socjalizacji, w miarę stały skład grupy rówieśniczej jest ważny.
>
To się nie mamy o co kłócić :(

> > Mam wrażenie, że nie tyle jest to wina różnic w zdolnościach uczniów w
> > jednej klasie, co przepychania tych, których się powinno zostawić na
> > drugi rok. Skoro nie opanował tego, co powinien opanować w szkole, to
> > nie powinien jej skończyć. Ale to pewnie za proste :)
>
> Tu jest b. ważny punkt do zmiany - otóż obecnie NIE_WOLNO zostawić na drugi
> rok ucznia w klasach I-III bez zgody rodziców. Co za kretynizm!
>
Jak rzadko. Toć delikwent, który nadaje się na tym poziomie do
zostawienia na drugi rok, najprawdopodobniej powinien trafić do szkoły
specjalnej.

> W efekcie do
> klasy czwartej trafiają dzieci nie potrafiące pisać i liczyć do 100, nie
> znające podstaw. W klasie czwartej podstaw możesz uczyć na zajęciach
> wyrównawczych, na lekcji robisz rzeczy przewidziane programem, stracony czas
> dla takiego zapóźnionego. Zostawienie go na drugi czy trzeci rok w 4. klasie
> to też już musztarda po obiedzie, bo on ma nieopanowany materiał z
> wcześniejszych lat, którego w programie nie ma. Pozostaje praca
> indywidualna... a to już różnie wygląda.
>
Ano. A najprościej dać indywidualnego kopa w górę. I nawet trudno za to
potępiać.

> >> Przeciętna klasa rozwarstwia się na lepszych i gorszych,
> >> średniaków ubywa. Ale może nietypowe szkoły i dzieci mi się trafiają, nie
> >> próbowałam przekładać tych obserwacji na jakieś ogólnokrajowe średnie
> >>
> > Nie przypuszczam. To chyba naturalny efekt równania w dół.
> >
> Prywatnie tak sądzę, ale przydałyby się ogólne zestawienia. Może to przekona
> decydentów do kursowego systemu nauczania na wyższych niż podstawówka
> poziomach.
>
Trudno mierzalne i zawsze można zwalić na poszerzoną skalę ocen. A to w
sumie proste jest: gdyby moi poloniści od piątej klasy przestali robić
dyktanda, ja nie zacząłbym pisać "ołuwek" - ale zaczęłoby to robić wielu
z tych, którzy dostawali z nich trójki czy czwórki.

> I tak się go robi w lepszych szkołach zajęciami wyrównawczymi i
> dodatkowymi (jak w szkole Basi Z).
>
No to mamy kryterium pozwalające odróżnić szkoły lepsze i gorsze :)

--
Jarek
Kamil 27.11.98, Police
To tylko moje prywatne opinie.

 

Zobacz także


Następne z tego wątku Najnowsze wątki z tej grupy Najnowsze wątki
21.09 Jarek Spirydowicz
21.09 Jarek Spirydowicz
21.09 Roman G.
21.09 Harun al Rashid
21.09 Harun al Rashid
22.09 Jarek Spirydowicz
22.09 Jarek Spirydowicz
22.09 Jarek Spirydowicz
22.09 Roman G.
22.09 Jarek Spirydowicz
22.09 Roman G.
23.09 Jarek Spirydowicz
23.09 Roman G.
23.09 Jarek Spirydowicz
26.09 Harun al Rashid
"Młodzieżowe Słowo Roku 2025 - głosowanie", ale bez podania znaczeń tych neologizmów
Statystyki inicjacji seksualnej
Poszukuje tytułu książki
Jak wyobrazacie sobie otwarcie przedszkoli i klas I - III ?
Dobre rady i sprytne sposoby przydatne dla dzieci, młodzieży i dorosłych
Znalazłam kanał na YouTube dla dzieci i nie tylko i poszukuję podobnych
Syndrom Dudusia u dzisiejszej młodzieży
Coś się komuś pomyliło.
Prymitywne Piractwo Prawne
U Was też tak jest?
Szóstki
testując trzecioklasistów - OBUT 2014
Tylko odbić się od dna...
www.vampisoft.com - serwis dla dzieci
opiekun medyczny
NOWY: 2025-12-07 Algorytmy - komentarz [po lekturze ks.]
"Młodzieżowe Słowo Roku 2025 - głosowanie", ale bez podania znaczeń tych neologizmów
[polscy - przyp. JMJ] Naukowcy będą pracować nad zwiększeniem wiarygodności sztucznej inteligencji.
[polscy - przyp. JMJ] Naukowcy będą pracować nad zwiększeniem wiarygodności sztucznej inteligencji.
Reżim Talibów w Afganistanie zakazał kobietom: pracy w większości zawodów, studiowania, nauki w szkołach średnich i podstawowych!!!
Edukuję się jak używać Thunderbirda
NOWY: 2025-09-29 Alg., Strukt. Danych i Tech. Prog. - komentarz.pdf
Polska [masowo - przyp. JMJ] importuje paprykę, a polska gnije na polach
Kol. sukces po polsku: polscy naukowcy przywracają życie morskim roślinom
Tak działa edukacja Putina. Już przedszkolaki śpiewają, że są gotowe skonać w boju
Medycyna - czy jej potrzebujemy?
Atak na [argentyńskie - przyp. JMJ] badaczki, które zbadały szczepionki na COVID-19
Xi Jinping: ,,Prognozy mówią, że w tym stuleciu istnieje szansa dożycia 150 lat"
Zbrodnia 3 Maja
Połowa Polek piła w ciąży. Dzieci z FASD rodzi się więcej niż z zespołem Downa i autyzmem