Re: co w wielką sobotę

Data: 2012-04-05 08:06:47
Temat: Re: co w wielką sobotę
Od: "serwessa" <s...@g...pl>

Użytkownik "Ikselka" <i...@g...pl> napisał

> Dokładnie tak samo jest u nas - tyle że jajek jest więcej niż jedno, bo
> jedno nie wystarczy, więc po prostu jajka są obrane i pokrojone, ułożone
> na
> jednym talerzyku i najstarszy w rodzinie podchodzi do wszystkich po kolei,
> każdy sobie bierze cząstkę jajka włąsnym widelcem i składane są życzenia.

> Bez sensu, no ale jak widać fobie są silne. Jajko jest ugotowane, ponadto
> zabezpieczone skorupką i wyściółką przed dostępem bakterii z zewnątrz i
> absolutnie nic mu nie jest na drugi dzień.

U mnie i większości znajomych/dalszdej rodziny to jest naturalne, wiele
osób gotuje/maluje jajka w Wielką Sobotę nie tylko do święconki i póżniej
całe śwęita je jak ma ochotę.... Nigdy nie słyszałam, żeby komuś
zaszkodziło. A mąż jak w zeszłym roku dostał 1/8 zimnego jajka ze święconki
mało się nie udusił.. No, ale tak był wychowany i dla niego normalne jest co
innego, trza zrozumieć ;)
Zresztą ja czasami dzień wcześniej jajka gotuje na twardo, żeby na rano do
kanapek były i też żyję.

> Maluj w łuskach cebuli - naturalny barwnik. Po prostu gotujesz jajka wraz
> umytymi wcześniej łuskami. Jajka trzeba ułożyć na warstwie łusek, po czym
> gotować tyle, ile trzeba do twardości.

Wiem, zawsze tak robiłam :) pamiętam jak byłam mała i jeszcze dodatkowo
czymśtam drapałam wzorki później na takich, albo wcześniej costam woskiem
malowałam i później do cebuli. Albo jakie piękne wzory robiła znajoma
dentystka tym wiertłem dentystycznym w tak malowanych jajkach... Na pamiątkę
się trzymało. Ale jednak najładniejsze są takie w całości pomalowane w tych
łuskach. Próbowałam też kiedyś z burakami czy żytem chyba (? nie pamiętam,
zielone miały być w każdym razie), ale jakoś mi nie szło.
No, ale jak się okazuje są ludzie którzy nie mogą mieć nawet tak naturalnie
pomalowanych jajek, bo im barwnik przenika na jajko i nie tkną ;)

> Otóż to.

> Kiełbasę to już nie wiem naprawdę, po co gotować.

Bo kiełbasa jak jajka, musi być ciepła ;)

> U mnie rok w rok, raz mniej, raz więcej osób, ale zawsze. Kiedyś
> oczywiście
> jeździło się do rodziców, i na zmianę robiło u nas.

U nas z obu stron u rodziców remonty i organizacyjnie się nie da, więc tak
wypadło... Dziś przynajmniej pogoda optymizmu dodaje, ale podobno tylko do
wieczora, a w Święta śnieg z deszczem i przymrozki :(