Strona główna Grupy pl.soc.dzieci.starsze dzieci (wybitnie) zdolne Re: dzieci (wybitnie) zdolne

Grupy

Szukaj w grupach

 

Re: dzieci (wybitnie) zdolne

« poprzedni post następny post »
Data: 2005-11-16 09:13:03
Temat: Re: dzieci (wybitnie) zdolne
Od: "Moemi" <m...@n...vp.pl>
Pokaż wszystkie nagłówki

Kochani, dziękuję za wszystkie wypowiedzi. Ustawiliście mnie trochę do
pionu, trochę, bo nie odmawiając Wam w wielu miejscach racji uważam, że mój
tok rozumowania również nie jest jej pozbawiony ;), ale zimny prysznic się
przydał, jak również Wasze pomysły.
W pierwszej klasie miał panią, która oprócz tego, że była nauczycielem, była
też psychoterapeutką i dzięki temu był możliwy z nią rzeczowy dialog,
szukanie rozwiązania istniejącego problemu. Mój pomysł na rozszerzenie
programu nauczania i etykietki: zdolny, wybitnie zdolny, czy wręcz genialny
nie wzieły się z księżyca, to była sugestia byłej nauczycielki i opinii
psycholożek z poradni. Mam świadomość, że problemy wychowawcze, które się
nasiliły, czy pojawiły nowe, nie są tylko i wyłącznie z tym związane.
Przyczyną są jeszcze moje założenia programowe (nie będę Was drażnić;) i to,
że w tym roku szkolnym trafił się, o czym specjalnie nie chciałam pisać,
wyjątkowo niedowartościowany i zakompleksiony nauczyciel, zamknięty w
ciasnej ramce własnych racji, z którym w chwili obecnej nie mam już kontaktu
i w najbliższej przyszłości raczej nie planuję, bo argumenty, że ja
wrzeszczę na wszystkich, nawet na swoją rodzinę i na panią też będę, jakoś
mnie nie przekonują, zwłaszcza że forma kłótliwego wrzasku, nie dopuszczanie
mnie do głosu, nie prowadzi do wzjaemnego zrozumienia i rozwiązania
problemu, a generuje nowe. Pani dyrektor zaproponowała zeszyt
korespondencyjny, w którym nauczyciel wpisuje swoje uwagi, a do którego ja
wpiszę Waszą propozycję, aby dziecko w oczekiwaniu, aż reszta klasy skończy
jakieś ćwiczenie mógł sobie coś pisać, liczyć, czy rysować. Z opanowaniem
odruchu chodzenia po klasie może być problem, bo po domu również sobie
drepcze rozmyślając, czy coś opowiadając. ADHD zostało stanowczo wykluczone,
do nadruchliwych też bym go nie zaliczyła. W zeszłym roku myślałam o tai chi
lub jodze, ale jeśli macie jakieś sugestie, to chętnie ich wysłucham.
Odzywki i gesty (po wysłuchaniu relacji dziecka uważam, że były wprost
proporcjonalne do zachowania nauczyciela) mam nadzieję już się nie pojawią,
bo zostało mu w sposób stanowczy, acz spokojny wytłumaczona ich
niestosowność. Tylko, że trochę to się kłóci z tym, czego uczyłam do tej
pory, że na szacunek zasługuje KAŻDY człowiek, niezależnie od tego czy ma 5,
20 czy 50 lat i czy jego zachowanie uważamy za słuszne, czy nie, że nie ma
lepszy/gorszy, bo każdy jest po prostu inny tak, jak płatki śniegu i to jest
normalne i w porządku, a wychodzi, że nauczyciel to jakiś nadgatunek
człowieka, którego te reguły nie obowiązują. Pytań już zadawać raczej nie
będzie, do szkoły wychodzi z silnym postanowieniem, że dzisiaj zasłuży sobie
(Boże , jak to brzmi, chyba zwariowałam) na czerwoną kropkę, którą pani
stawia za wzorowe zachowanie. Dobra wola jest, zrozumienie zasadności zasad
również, gorzej z konsekwencją ich przestrzegania, ale spotkałam się ze
zrozumieniem pani pedagog, że bedzie to proces, a nie dotknięcie
czarodziejską różdżką. Tylko mam jakieś dziwne uczucie, przypominając mu o
tych wszystkich zasadach przed wyjściem do szkoły, że wysyłam go do jakiejś
kolonii karnej i jeśli nawet nie będzie żadnych uwag odnośnie jego
zachowania, to będzie to wegetacja, nudna, szara egzystencja, wyrównywanie
do średniej, o czym zresztą piszecie i o czym mówiła pani pedagog, jako
uroku szkoły publicznej.

Tak mi się nasunęło jeszcze pytanie: jak wyglądają przerwy w szkołach
Waszych dzieci? Ze swojej młodości pamiętam, że na przerwach wychodziliśmy z
klasy, jak było ciepło na boisko, kiedy było zimno na korytarz. Obecnie
dzieciaki siedzą kamieniem, ciurkiem przez średnio 4 godziny w klasie ze
wzgledu na bezpieczeństwo. Jedynymi wyjściami są wyjścia do toalety lub
obiad.

pozdrawiam
Moemi







 

Zobacz także


Następne z tego wątku Najnowsze wątki z tej grupy Najnowsze wątki
16.11 Moemi
16.11 Nixe
16.11 Moemi
16.11 Agnieszka
16.11 Nela Młynarska
16.11 Nixe
16.11 Nela Młynarska
16.11 Rozs
16.11 kolorowa
16.11 kolorowa
16.11 Lila
16.11 Nixe
16.11 Agnieszka
16.11 Agnieszka
16.11 Nixe
"Młodzieżowe Słowo Roku 2025 - głosowanie", ale bez podania znaczeń tych neologizmów
Statystyki inicjacji seksualnej
Poszukuje tytułu książki
Jak wyobrazacie sobie otwarcie przedszkoli i klas I - III ?
Dobre rady i sprytne sposoby przydatne dla dzieci, młodzieży i dorosłych
Znalazłam kanał na YouTube dla dzieci i nie tylko i poszukuję podobnych
Syndrom Dudusia u dzisiejszej młodzieży
Coś się komuś pomyliło.
Prymitywne Piractwo Prawne
U Was też tak jest?
Szóstki
testując trzecioklasistów - OBUT 2014
Tylko odbić się od dna...
www.vampisoft.com - serwis dla dzieci
opiekun medyczny
NOWY: 2025-12-07 Algorytmy - komentarz [po lekturze ks.]
"Młodzieżowe Słowo Roku 2025 - głosowanie", ale bez podania znaczeń tych neologizmów
[polscy - przyp. JMJ] Naukowcy będą pracować nad zwiększeniem wiarygodności sztucznej inteligencji.
[polscy - przyp. JMJ] Naukowcy będą pracować nad zwiększeniem wiarygodności sztucznej inteligencji.
Reżim Talibów w Afganistanie zakazał kobietom: pracy w większości zawodów, studiowania, nauki w szkołach średnich i podstawowych!!!
Edukuję się jak używać Thunderbirda
NOWY: 2025-09-29 Alg., Strukt. Danych i Tech. Prog. - komentarz.pdf
Polska [masowo - przyp. JMJ] importuje paprykę, a polska gnije na polach
Kol. sukces po polsku: polscy naukowcy przywracają życie morskim roślinom
Tak działa edukacja Putina. Już przedszkolaki śpiewają, że są gotowe skonać w boju
Medycyna - czy jej potrzebujemy?
Atak na [argentyńskie - przyp. JMJ] badaczki, które zbadały szczepionki na COVID-19
Xi Jinping: ,,Prognozy mówią, że w tym stuleciu istnieje szansa dożycia 150 lat"
Zbrodnia 3 Maja
Połowa Polek piła w ciąży. Dzieci z FASD rodzi się więcej niż z zespołem Downa i autyzmem