Re: gojenie oparzenia 2 stopnia (?)

From: "Agata" <a...@s...wp.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: gojenie oparzenia 2 stopnia (?)
Date: Thu, 7 Jul 2005 21:38:21 +0200

Witam ponownie

> Lekarz nie pozwolił zmieniać samodzielnie czy rana jest skompliowana do
> zaopatrzenia?

Opatrunek zmieniany jest w poradni chirurgicznej, gdzie przyjmuje z 5
lekarzy. Na 3 wizyty - było 3 róznych niestety. Opatrunek poprawialam sama
jak się nie sączyło.
Jak było sucho, to opatrunek spadał (moj Maciek nie należy do szczupłych -
15 kg, 15 miesiecy) Na udzie niestety nie trzyma sie dobrze. Jak spał -
odwijałam, poprawiałam i zawijałam z powrotem z drżącymi rękoma....
Ale było sucho... a teraz przesiąka żółta wydzielina...

> Jeśli sączy od początku, skóra jest czerwona, napięta, robią się pęchrze i
> jest mocno bolesne - to jest to oparzenie powierzchowne. Jeśli jest suche,
> blade, niebolesne na dotyk (z wyjątkiem obwodu rany) - to jest głębokie.

Z Twojego opisu wynika że głębokie. Pierwszego dnia zrobił się ogromny
burchel, który 2 dnia lekarz zdjął. Sporo płynu się z tego wylało.

Guglałam na ten temat sporo, może za dużo własnie, bo informacje są
rozbieżne.
Jutro o 11 mamy kolejną - jeden z lekarzy mówił, ze może ostatnią - zmianę
opatrunku. Pytałam juz chirurgów co będzie dalej, ale nie usłyszałam
wyczerpujących informacji. Ten co zmieniał opatrunek, gdy było sucho, mówił
własnie ze to 2 st. "i będzie dobrze".
Interesuje mnie dlaczego teraz zaczęło go to pobolewać? Czy to normalne? Czy
długo to może jeszcze trwać?
A co z przypadkami sepsy? Oj czarne mysli mam....
Pozdrawiam
Agata