Re: gronkowiec w oku niemowlęcia

From: "Kriepa" <m...@w...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: gronkowiec w oku niemowlęcia
Date: Wed, 26 Oct 2005 13:43:46 +0100

Użytkownik "Krzychu" <krzychuzet_@_wp.pl> napisał w wiadomości
news:djne92$9hp$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Czy gronkowiec w oku może być spowodowany niedrożnym kanałem łzowym.
> Kanał taki wg lekarza ma się sam "odetkac" wraz z rozwojem dziecka.
> I czy w takim przypadku jest sensowne stosowanie kuracji antybiotykowej.

Moja córka miała niedrożny kanał łzowy (w wieku też koło 2 miesięcy) - oczka
ciągle łzawiło, ropiało. Zanim zadecydowano o zabiegu udrożnienia, zalecono
kurację antybiotykową (z tym, że bez posiewu z oka) i jednocześnie masaż
mający ułatwić udrożnienie (w kierunku od nasady nosa do kącika oka).
Przyznam, że problem trwał dość długo, potem juz nie było ropy, ale to oko
przez dlugi czas bardziej łzawiło. W każdym razie w tym przypadku obeszło
sie bez zabiegu i obecnie nie ma z tym okiem żadnego problemu.

Pozdrawiam, Marta