Re: hipoteza Darwina

Data: 2020-01-31 18:48:54
Temat: Re: hipoteza Darwina
Od: o...@g...com

użytkownik Jacek Maciejewski napisał:

> Delikatnie powiedziane :) Doktryna chrześcijańska wydaje mi się
> wyjątkowo pełna niekonsekwencji i absurdów

Konkretnie jaka doktryna chrześcijańska?

cyt.
Jednakże Kościół może godzić doktrynę o stwarzaniu z teorią ewolucji tylko, jeśli ta
ostatnia nie inspiruje się filozofią materializmu, który głosi, że dusza ludzka ,jest
wytworem sił materii ożywionej lub prostym epifenomenem tejże materii",3 nie zaś
odrębnym od niej duchowym bytem. Ustami Jana Pawła II Kościół uznał więc, że rośliny,
zwierzęta i ciało człowieka mogły wyewoluować, ale dusza ludzka została włożona w
ciało przez Boga