Re: hipoteza Darwina

Data: 2020-02-02 09:19:49
Temat: Re: hipoteza Darwina
Od: Kviat

W dniu 01.02.2020 o 18:28, Nemrod pisze:

> Wytłumacz Cvietuś, dlaczego chrześcijaństwo
> tak gwałtownie się rozwijało,

Gdzie się rozwijało, tam się rozwijało. W innych miejscach rozwijały się
inne religie.
A przyczyn rozwijania było wiele. Wśród biedoty mieszanina braku
wykształcenia, nadziei na lepsze życie po śmierci oraz lęku przed
piekłem (nie bez powodu tak ich okłamywano) i lęku przed gniewem
właściciela religii. Nikt nie lubi tortur.
Wśród możnych mieszanina możliwości dodatkowego dochodu, większej władzy
oraz większej kontroli nad plebsem.
To tak w dużym skrócie, reszty dowiesz się z podręczników historii.

> i trwa od 2000 lat,
> pomimo tego, że Jezusa Chrystusa, jak i większość
> Apostołów zamordowano?

A mało to religianci wymordowali ludzi? Zastraszanie to jedna z metod
utrzymania posłuszeństwa i w religiach przyjmuje różne formy.

> Tak samo jak wielu innych
> męczenników. I ty to chcesz wytłumaczyć czym,
> że ludzie darmo im dawali kasę czy co?

A kto mówi, że za darmo? Przecież to majstersztyk manipulacji
wmówienie ludziom, żeby płacili za obietnicę lepszego życia po śmierci.
Ja mam złoty kielich, ty nie masz nic, ale jak mi zapłacisz, to sprawię,
że pójdziesz do nieba i tam będziesz miał lepsze życie niż teraz.
Albo sprawię, że jak mi zapłacisz, to nawet największe kurewstwo będzie
ci odpuszczone i też pójdziesz do nieba. Ba! Jak będziesz dla mnie
zabijał i torturował niewiernych, to masz gwarancję, że pójdziesz do
nieba, a może nawet zrobię cię biskupem i sam będziesz mógł żyć na cudzy
koszt i korzystać z przywilejów bezkarności.

Tylko geniusz potrafi wymyślić co robić żeby się nie narobić, a zarobić.

> Nie czytałeś tej Ewangelii? Nie wiesz jak bardzo
> jest surowa jej nauka moralna?

Bardzo surowa. Kobieta będąca własnością męża może zostać surowo ukarana.
Jestem pewien, że religie z hmm... "surową moralnością" wymyślają faceci
z małym fiutkiem.

> Łk 16,13 Żaden sługa nie może dwom panom służyć.

No i sam widzisz. A wśród normalnych ludzi żaden człowiek nie może być
własnością drugiego.

> Powrotu do Ewangelii życzę.

Jesteś sadystą.

Powrotu do zdrowia życzę.