Re: jak?

From: "Specyjal" <s...@o...pl>
Newsgroups: pl.soc.rodzina
Subject: Re: jak?
Date: Sun, 18 Apr 2004 16:33:30 +0200
Sender: s...@o...pl@rw150.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl

"tapta" <t...@W...pl> wrote in message
news:c5u0u9$110o$1@news2.ipartners.pl...

> No generalnie tak robię, bo inaczej z nim się nie da.

Przy takim podejściu nic z rozmów nie będzie.

> Wyglądało to tak, że wtedy milczał, a teraz od razu krzyczy.
> (Wykrzykniki w stylu: 'bo nie'). I koniec 'rozmowy.

Jesli przez lata nauczył się, że przede wszystkim zadajesz pytania to
teraz woli od razu uciąć rozmowę niż narazić się na "grzebanie" w
środku.

> Ja naprawdę zawsze starałam się i nadal staram się zawsze go
wysłuchać
> (uwzględniając i milcząc podczas długich pauz w jego wypowiedzi)

Nie jestem na miejscu i nie wiem czy to milczenie to milczenie
słuchające czy z wyczekiwaniem.

> Tak. Teraz krzyczy.

Co zwykle krzyczy?

> Tzn.?

Jesli nie wiesz duzo o sobie o tym jakie reakcje możesz wywoływać,
jakie reakcje powodujesz w innych ludziach to reakcje innych będziesz
zawsze oceniać dodając do nich swoje uwarunkowania.

> Na trudną i stresującą sytuację, o której mówiłam w pierwszym
poście.

Rozumiem, że odkrycie się z problemami dla niego jest stresujące.
Dlaczego?