Re: jak?

Data: 2004-04-19 08:01:32
Temat: Re: jak?
Od: Gosia <x...@y...com>

tapta wrote:
> Jak sobie radzić z mężczyzną, który nie umie rozmawiać? Chodzi o rozmowę
> na poważne tematy. O problemach dręczących go w pracy opowiada po
> tygodniu frustracji - mimo moich pytań o co chodzi - a i to nie zawsze.

To czekaj, nie pytaj, daj mu odczuć, że zdajesz sobie sprawę z jego
problemów, i postaraj się częściej go przytulić, pocałować.

> O problemach w związku nie rozmawia nigdy, moje zabiegi w tym kierunku
> kończą się milczeniem, ironizowaniem, w końcu - jego wściekłością.

Może czuje się atakowany, może w niewłaściwy sposób starasz się
prowadzić rozmowę.

> dobry człowiek, ale ma ciężki charakter. Wiele nas łączy, w tym 7 lat
> wspólnego życia, ale teraz mamy ciężki okres (on dużo pracuje, do tego
> robi drugie studia, mamy małe dziecko, ja też pracuję, dziecko i dom są
> w zasadzie tylko na mojej głowie, bo on nie ma czasu, za co go nie
> winię, do tego z pieniędzmi też u nas srednio). Tak się tego
> nagromadziło, że chyba nie dziw, że i w związku mamy trudne chwile.

Czyli nie macie czasu dla siebie. U mnie jest tak, że gdy mąż ma jakiś
dłuższy okres nawału pracy, to pojawiają się między nami chwilowe
nieporozumienia.

> zamiast rozwiązać problemy rozmową - on milczy lub się złości.

Jeśli on nie potrafi się otwierać, to jemu na ewentualną rozmowę
potrzeba będzie dużo spokojnego czasu. On nie będzie potrafił rozmawiać
z biegu: w drzwiach, prowadząc samochód, czy wtedy gdy mysli akurat o
studiach.
Dodatkowo przy małym dziecku faceci często czują się mniej kochani,
odsunięci na drugi plan.

> Staram
> się go zrozumieć i tłumaczyć, ale mi też nie jest rózowo. Zwłaszcza, że
> jego priorytety to najpierw praca i studia, potem hobby, a dopiero na
> końcu dziecko i ja.

A czy wogóle jemu zależy na was? Czy nadal cię kocha? Czy ma czasami
samą ciebie czy zawsze dziecko z tobą?

> Gdy próbuję o tym rozmawiać - on milczy (nie wiem
> czy słucha) lub się złości. Co robić?

Nie próbuj rozmawiać z nim o wszystkim na każdym kroku, ale postaraj się
zorientować jaki jest jego stosunek do waszego związku, bo może on ma
jakieś wątpliwości lub np. czuje się niekochany przrz ciebie.

Gosia